Fransk

Les sang des autres - HJÆLP!

23. juni 2014 af SusannaJacobsen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg sidder med denne fransk tekst og jeg er forvirret over hvem er jeg-personen, altså "je" i teksten, da hovedpersonen sådan set  er Hélène. Her er et uddrag:

Je n'y croyais pas, je n'y pensais pas, je dormais; et  la nuit, elle se retournais dans son lit sans pouvoir dormir, elle attendait. Je vernissais mes ongles, et pendant ce temps-là ils embarquaient les Juifs!

Jeg er meget forvirret over hvem er "je" og hvem er "elle", er der nogen der forstår det?
Det ville være rart hvis nogen kunne hjælpe :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. juni 2014 af fransklærer (Slettet)

Hej,
Jeg hedder Albérick og jeg er franskudviklingsingeniør på 25.

I den tekst står der 2 piger : én som kunne ikke tænke over alle dårlige ting jøder oplevede i den period ellers troede det var bare en løgn. Den anden pige var faktisk jødisk og bliver lige så bange hun kunne ikke sove.

Jeg har ikke læst historien men det er den eneste forklaring.

Jeg har 4 år erfaring i privatundervisning (, som jeg gjorde ved siden af mit studie) og jeg vil gerne undervise i Fransk. Hvis du er selv interesseret eller hvis du kender nogen der er interesseret send mig en besked til:
[email protected]
mvh
Albérick


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. juli 2014 af Stygotius

"jeg er forvirret over hvem er jeg-personen" ???????


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. juli 2014 af Stygotius

........mais, c'est merveilleux, -donner de bons conseils à l'autres sans avoir lu l'histoire, WOW !!


Skriv et svar til: Les sang des autres - HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.