Dansk

Hej

24. juni 2014 af Amiin7 (Slettet) - Niveau: 10. klasse
Hej.
Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster...

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. juni 2014 af Ganymedes

Det er jeg desværre stærkt tvivl om, men du kan eventuelt kontakte din studievejleder?

Du kan også skrive anonymt til det pågældende gymnasie og spørge ad?


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. juni 2014 af sofiejensen12 (Slettet)

Hvad mener du med snydt, hvad gjorde du? Det meget normalt at mange bliver taget i at snyde, især i eksamener.

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. juni 2014 af bjerg11 (Slettet)

Denne historie er sukkersød for nogen................ 


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. juni 2014 af nz5

Hvad ligger til grund for, at du valgte at snyde, når du har en mundtlig karakter på 12? Jeg formoder, at denne mundtlige karakter også vil afspejle sig i din skriftlige (man er tydeligvis også god skriftlig, hvis man har en mundtlig karakter på 12, for ellers aner man ikke hvad man snakker om), så kan ikke helt gennemskue grunden til snyd?

Er det blevet opdaget, at du har snydt, eller er det noget som du - med hånden på hjertet - fortæller her af ren og skær dårlig samvittighed? For hvis du er blevet opdaget, kan jeg godt forstå din frustration. 


Brugbart svar (1)

Svar #5
26. juni 2014 af bjerg11 (Slettet)

#4  Jeg kan forsikre dig at den mundtlige eksamen spiller kun en lille rolle i hans eller hendes skriftlige kompentancer. Kan du analysere en tekst: Bumb, 12! Den skriftlige del er noget helt andet! Her skal man tænke skarpt, bredt og kritisk på tekster.

Ps. det er næsten umuligt at synde i den skrifligedel, medmindre vi har at gøre med kommuikation til eksamen. Det er trist, og det er din skyld, Amin7 !!!! 


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. juni 2014 af nz5

#5    Det er noget sludder og vrøvl.. ! Alle og enhver ved at karakterne går hånd i hånd med hinanden. Det spiller ikke en "lille" rolle i vedkommendes faglige kompetencer. Fokus var egentlig ikke på den skriftlige karakter, men HVORFOR man ville snyde, når man har fået så god en karakter, 12? 

Og det var da noget mærkeligt noget at skrive til sidst, BUT WHO CARES. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. juni 2014 af wutwutwutwut (Slettet)

Jeg snød i alle de eksamener jeg kunne i folkeskolen; også selvom jeg fik 10-12. Spørg mig ikke hvorfor, men spændingen i at udforde systemet var meget fornøjelig.

Dog skal man virkelig være dårlig, hvis man bliver opdaget til en skriftlig. Til min dansk skriftlige eksamen, havde jeg et notesark gemt på toilettet i skraldespanden. Sikrede en god karakter.


Brugbart svar (0)

Svar #8
27. juni 2014 af bjerg11 (Slettet)

#6 

Når du er så klog på dette område, kan du så ikke komme med et eksempel ? 

Du lyder til at være meget intolerant til, hvad folk har at sige, men tja........ 


Brugbart svar (1)

Svar #9
28. juni 2014 af Ganymedes

#4

Jeg vil gerne lige kommentere, at den skriftlige og mundtlige eksamen absolut ikke har noget med hinanden at gøre. Du kan sagtens få fire i skriftlig dansk og 12 i mundtlig dansk.

Jeg har op til flere eksempler.


Brugbart svar (0)

Svar #10
28. juni 2014 af nz5

#9

Det er meget muligt. Jeg synes dog, at springet fra 00 til 12 er for stor, og kan derfor ikke sætte mig ind i situationen, da jeg personligt selv aldrig har været ude for det. Men ja, det er vel nok forskelligt fra person til person.

Skriv et svar til: Hej

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.