Debat

Klage over lærer til eksamen i gymnasiet?

24. juni 2014 af NCarlsson (Slettet)

I går og i dag har hele min klasse været til matematik eksamen (mat C) og de fleste fra min klasse har fået 02 og enkelte dumpede.

Der er mange fra min klasse som vil klage og jeg har nogle spørgsmål omkring det..Jeg ved ikke helt om jeg skal klage eller ej fordi min lærer hjalp mig mere i forhold til hvad andre sagde og jeg hæver alligevel matematik...

MEN! Har I andre prøvet at klage over en lærer og skete der noget?
Hvis man klager har læreren så krav på at få af vide hvem der har klaget? (Ikke fordi jeg vil gemme mig, men det kan jo indflydelse på ens karakter hvis vi skal have ham som lærer på højere niveau)


Vi har ikke talt med ham om det endnu og vi har ikke klaget over hans undervisning i det år vi har haft ham, men hvad er vores chancer??

GOD SOMMERFERIE !! OG TILLYKKE MED HUEN TIL ALLE STUDENTERNE!
Hilsen Natazja Carlsson


Brugbart svar (3)

Svar #1
24. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Du kan se proceduren for at klage over en eksamensbedømmelse her

http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Klager-over-eksamen-i-gymnasiale-uddannelser

Klagen indgives til skolens rektor inden for en vis frist. Hvis klagen fremmes, skal bedømmerne afgive en erklæring, og de vil følgelig blive gjort bekendt med, hvem klagerne er.

Der skal være et sagligt grundlag for at klage. Det er ikke tilstrækkeligt, at eksaminanden plejer at få 7 eller 10 i løbet af året. Det eneste, der er bedømt er præstationen i eksamenslokalet, og der kan klages over eksamensforløbet eller bedømmelsen. Husk også på, at eksamensbedømmelsen (karakteren) er afgivet af lærer og den medvirkende censor i forening. Der er ikke noget krav om, at en klasses gennemsnit ved eksamen skal være 4 eller 7 eller noget helt tredje; men en censor vil da muligvis på eget initiativ kunne indgive en klage, hvis han/hun finder, at eksamensforløbet er afviklet helt uprofessionelt.

Vær også opmærksom på, at hvis en klage efterkommes og der gives tilbud om ombedømmelse, så kan det i princippet give mulighed for en lavere karakter ved ombedømmelsen end den, der blev givet ved selve eksaminationen.


Svar #2
24. juni 2014 af NCarlsson (Slettet)

Tusind tak Andersen11 :D


Brugbart svar (1)

Svar #3
24. juni 2014 af Jerslev

#1: Ved en klage over en mundtlig prøve/eksamen vil der ikke være ombedømmelse men derimod omprøve.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#3

Tak for afklaringen.


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. juli 2014 af Ensane (Slettet)

man får ikke en skid ud af at klage. Så er det sagt som det er!


Svar #6
02. august 2014 af NCarlsson (Slettet)

#5 - ja, i bund og grund ved jeg det godt.. 


Skriv et svar til: Klage over lærer til eksamen i gymnasiet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.