Studievejledning

Tæller årskarakterer med i gennemsnittet?

25. juni 2014 af Abauuz

Hej.

Tæller ens årskarakterer med i det samlede gennemsnit, selv om man har været til eksamen i faget? Har nemlig hørt, at det ikke gælder på HHX.

Var til eksamen i finansiering.

Årskarakter = 7

Eksamen =   10

Tæller begge karakterer med i det samlede gennemsnit?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (2)

Svar #1
25. juni 2014 af mehmether (Slettet)

Hej

Ja, årskarakterer gælder med i snittet, selvom du går på HHX, HTX eller STX. Du har fået 7 i årskarakter og 10 til eksamen = 17/2 =8,5... Din karakter er 8.5.


Svar #2
25. juni 2014 af Abauuz

Og det er du helt sikker på? :-)


Brugbart svar (1)

Svar #3
25. juni 2014 af mehmether (Slettet)

Jeg er 99,9% sikker :) -medmindre du ikke er på 'særlige vilkår' aka fuld pensum, beregnes dine årskarakterer og eksamenskarakter sammen 


Brugbart svar (1)

Svar #4
25. juni 2014 af mehmether (Slettet)

-nu ved jeg ikke hvilket fag det er og hvor meget det vægter, men du kan evt. bruge "softit" (som jeg også bruger :P) til at beregne dit snit, ved at 'klikke' niveau'et og års + eksamenkarakteren.


Svar #5
25. juni 2014 af Abauuz

Jeg var bare i tvivl, da jeg tidligere har hørt, at netop HHX ikke tæller årskarakterer samt eksamenskarakterer med i det samlede gennemsnit :-)


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. juni 2014 af nz5

Mig bekendt tæller årskarakterne med hele 70% hvor eksamenskarakterne forsvinder med små 30%. Så ja, årskarakterne vægter rigtig meget. Samme regel gør sig gældende for både STX, HHX og HTX.


Skriv et svar til: Tæller årskarakterer med i gennemsnittet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.