Studievejledning

Tilmelding af SU før videregående

26. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Jeg er i dag blevet færdig med 3g og begynder på odontologi Århus efter sommerferien. Hvornår kan jeg bede om fornyet SU?


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juni 2014 af cornpop (Slettet)

Tillykke med huen :-) Du får ikke SU i sommerferien(da du står imellem to uddannelser), men da SU er bagudbetalt får du første gang d. 1 aug, hvis uddannelsen altså begynder i aug.


Svar #2
26. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Jo tak skal du have! :)
Betyder det så, at jeg ikke behøver at søge om SU? Jeg begynder automatisk at få SU igen i august, hvis det er den måned uddannelsen starter i?


Brugbart svar (2)

Svar #3
26. juni 2014 af heyy12 (Slettet)


Brugbart svar (2)

Svar #4
26. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

#2

du kan ikke søge SU, før du har fået besked om at du er optaget. Hvis uddannelsen begynder 1. september, så vil du kunne få et klip udbetalt i slutningen af august, hvis du husker at søge.

Husk at søge. SU er ikke noget der sker automatisk. Du har vel set at der er et par måneder, hvor du ikke kan få SU?

Hilsen Lars


Brugbart svar (1)

Svar #5
26. juni 2014 af MaibritG

Dette citat fra #3's link beskriver det meget godt:

Søg SU når du er optaget

Du kan tidligst søge SU, når du har fået besked om, at du er optaget på en uddannelse - og tidligst en måned, før du starter på din uddannelse.

Det betyder at du kan søge pr. 1. august og så håbe på at SU-styrelsen behandler din sag, så du kan få SU pr. 1 september, hvor du starter (eventuelle introforløb, RUS-ture osv. i august medtages ikke).

Når SU-styrelsen det ikke, skal du nok få udbetalt din SU på et senere tidspunkt, ofte i form af dobbeltklip, dvs. 2x SU.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #6
26. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Mange tak for jeres hjælp! :)


Skriv et svar til: Tilmelding af SU før videregående

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.