Andre fag

Radiograf

26. juni 2014 af NinaSørensenn (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juni 2014 af Gratian (Slettet)

Kig på ug.dk

Der plejer at være angivet  hvilke fag man skal have (også på niveau) .


Svar #2
26. juni 2014 af NinaSørensenn (Slettet)

Ja men der står altså at der ikke er nogen adgangskrav ? kræver det så ikke gennemsnit ? det kan jeg ikke rigtig forstå


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. juni 2014 af nz5

Er du sikker på, at der ikke står adgangskrav? For det har jeg fundet. Nedenstående er det der står på UG i forhold til radiograf uddannelsen. 

Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

- Studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx), eux eller særligt hf- forløb for fremmedsprogede (GIF)

- Social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) samt dansk C, engelsk D samt to af fagene biologi B eller bioteknologi A eller fysik B eller geovidenskab A eller kemi B eller matematik B

- Anden adgang med 4 gymnasiale enkeltfag: dansk A, engelsk C samt to af fagene biologi B eller bioteknologi A eller fysik B eller geovidenskab A eller kemi B eller matematik B. Hvert enkeltfag skal være afsluttet, dvs. der skal enten være udstedt et prøvebevis eller et deltagerbevis, jf. eksamensbekendtgørelsens bestemmelser, og karakteren for enkeltfaget skal være mindst 02.

Mht. adgangskvotienter i 2013:

Prof.højskolen Metropol
Radiografuddannelsen, Kbh - 6,5 (standby er 5,9).

Prof.højskolen Lillebælt University College
Radiografuddannelsen, Odense - 6,8 (standby er 6,7).

Prof.højskolen University College Nordjylland   

Radiografuddannelsen, Aalborg - 7,1 (standby er 6,3).

Håber at det var brugbart. Ellers tjek UG en ekstra gang, du var nok lige lidt for hurtig! 


Brugbart svar (1)

Svar #4
26. juni 2014 af preity1610 (Slettet)

Adgangskrav og gennemsnit er ikke det samme. Adgangskrav er fx hvilke fag du skal have få at komme ind. Gennemsnittet er adgangskvotienten som skifter fra år til år afhængig af antal pladser og ansøgere :) 


Svar #5
26. juni 2014 af NinaSørensenn (Slettet)

Ja men min gennemsnit er kun 2,8 kan jeg så ikke komme ind ?


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. juni 2014 af nz5

Læs min forrige kommentar, kære NinaSørensen. Der skrev jeg adgangskvotienterne for dig, og med et snit på 2,8 kan du ikke, desværre.


Skriv et svar til: Radiograf

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.