Andre fag

hej

26. juni 2014 af zartorium (Slettet) - Niveau: A-niveau

nu kunne jeg ikke finde en rigtig side forum at skrive det her, så det kommer her.

Jeg ville spørgre jer, folk, som gik og stræb efter de 10 og 12 taller på jeres sidste år i HF eller gym for at få en godt snit, (jeg er på HF).

Nu, hvor jeg skal starte på mit sidste år i HF vil jeg gerne gå efter de bedste resultater dvs. 10 og 12. Men jeg ved ikke, hvor meget tid jeg skal bruge igennem året når jeg laver mine lektier og rapporter. Jeg ved godt at tingene skal være super hele tiden, men er det bare? At have styr på alt og få rapporter/stile top tunet inden eksamen kommer?

Hvad synes i om Restudy, min skole har givet os 2 års adgang på det. Og hvis det er nogen der har erfaring med SSO, hvordan lyder spørgsmålene.

Jeg tager den videnskabelig linje. Og har kun været oppe i billedkunst C fik 02 som var forventet :(. og natur fagene 10 tal. Resten kommer næste gang. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Folk er forskellige, og derfor er det svært at opstille regler for, hvordan og for hvor meget man bør studere, hvis man vil have de høje karakterer. 

Hvis jeg skal sige noget generelt, så vil jeg fremhæve, at det altid er vigtigt at gøre sit bedste, fordi så kan ingen forlange mere. Du behøver ikke at være perfekt og vide alt for at få de høje karakterer, men det er ingen hemmelighed, at man skal arbejde lidt ekstra, hvis man for eksempel vil have 12 frem for 7 i sine afleveringer. Det betyder ikke, at man ALDRIG må holde fri og skal sidde oppe natten lang med næsen i fysikbogen, fordi en vigtig del af en god arbejdsmoral er også at vide, hvornår man skal tage en pause og se sin yndlingsserie i fjernsynet eller tage til fest på skolen.

Hvis man arbejder målrettet, følger med i undervisningen, læser lektier, tager noter og sørger for at aflevere sine stile/rapporter og generelt er godt med, kan de fleste opnå de resultater, de ønsker. Det er desuden ingen skam at spørge om hjælp, hvis der er et fag, man har problemer med, så hvis du føler, der er noget, du ikke forstår, så spørg! Hellere spørge om hjælp end at ærgre sig, når ens manglende forståelse afspejles i karakteren for stilen/rapporten eller i eksamenskarakteren. 

Jeg har desværre ikke erfaring med Restudy. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. juni 2014 af preity1610 (Slettet)

Jeg har selv brugt restudy og har fået meget nytte af det. Fx hvis jeg plejede at få 7 har det rykket mig op til 12. Nu når du går på HF så er det jo kun din eksamenskarakter der gælder, du kan sagtens holde det til et ok niveau gennem året og så give den gas til eksamen ved at læse RIGTIG  godt op, dermed ikke sagt at du ikke skal lave noget hele året. Du skal sørge for at lave gode rapporter i løbet af året for du skal bruge dem til eksamen i hvertfald hvis du fx har kemi og fysik på b som jeg havde. 

Held & lykke 


Svar #3
26. juni 2014 af zartorium (Slettet)

Tak for svarene :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. juni 2014 af Student111

Følg med i timerne selvom det er eksamenskaraktererne, der tæller. Der er ikke ret mange fag, der er svære hvis man rent faktisk kan se logikken i det man skal tale om og det opdager man bedst ved rent faktisk at følge med i timerne :-)

Svar #5
03. juli 2014 af zartorium (Slettet)

Ja det har du ret i #4 faktisk har jeg kun mest fuldt med i mat og natur fagene :( så der skal ekstra arbejde i kultur og dansk fagene :)


Skriv et svar til: hej

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.