Generelt

Tidligere årskarakteres betydning for fremtidige årskaraktere?

27. juni 2014 af peterkrogs (Slettet)

Hej alle. Mit spørgsmål er hvor om/hvor meger en tidligere årskarakter betyder for årskarakteren næste år.

Jeg går på STX, og har lige afsluttet 2.g med fuldt pensum. Jeg fik dog 00 i årskarakter i både engelsk, dansk og historie (dvs. nogle skriftlige og nogle mundtlige), som jeg har på A. Jeg ved at det kun er årskarakteren i 3.g der tæller for A-niveau fag. 
- Men kommer de tidligere årskarakterer til at have indflydelse på den sidste årskarakter, selvom jeg yder en meget bedre indsats i 3.g?
 


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Er du i stand til at yde en meget bedre indsats? Du fik jo 00.

Hilsen Lars


Brugbart svar (2)

Svar #2
27. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Som du selv er inde på, kommer dine tidligere årskarakterer ikke til at stå på dit eksamensbevis, når du går ud af gymnasiet. Det er imidlertid klart, at man ikke bare går fra 00 til 12 i forskellige fag, så på den måde vil dine tidligere årskarakterer nok have en indflydelse, men hvis du yder dit bedste og virkelig gør en indsats, tror jeg sagtens, du kan få karaktererne lidt højere op.

Jeg synes dog, du skal gøre dig klart, hvorfor du fik 00 i alle tre fag, fordi på den måde kan du finde ud af, hvordan du i disse fag kan øge dit faglige niveau. Har du ikke læst nok, giver det sig selv, at der skal arbejdes hårdere. Har du problemer med at forstå fagene, vil jeg anbefale dig at søge lektiehjælp. Der kan være mange grunde til, at der er fag, man har problemer med, men først når man finder ud af, hvad problemet er, kan man fikse det. :-)


Svar #3
01. juli 2014 af peterkrogs (Slettet)

Grunden til at jeg har fået 00 er pga. højt fravær (over 20% mundtligt og skriftligt), og fordi jeg ikke har deltaget aktivt i timerne. Jeg har altid fået gode karakterer og både mine lærer og jeg ved at jeg er i stand til at gøre det meget bedre

Svar #4
01. juli 2014 af peterkrogs (Slettet)

Jeg vil gerne op på karakteren 10 i de fleste fag, og spekulerer derfor om det er muligt at få det hvis min indsats har ligget til 10, selvom den sidste år lå til 00

Brugbart svar (0)

Svar #5
01. juli 2014 af Proprium (Slettet)

Selvfølgelig er det muligt at få højere karakter, hvis du forbedrer dig! Bare kom til timerne, deltag aktivt, aflever dine ting og klø på. Som Thomas Mygind sagde i Fangerne på Fortet: "intet er umuligt for den, som bærer viljen i hjertet," hehe.


Svar #6
02. juli 2014 af peterkrogs (Slettet)

Okay tak for svarene! De har været brugbare! :)


Skriv et svar til: Tidligere årskarakteres betydning for fremtidige årskaraktere?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.