Dansk

Hvor meget bør jeg gøre ud af det!

28. juni 2014 af Ukendt81 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Misforstå mig nu ikke, jeg prøver ikke at springe over hvor gærdet er lavest. Der er bare ingen grund til at gøre alt for meget ud af det hvis det er unødvendigt.

Med henblik på eksamen.

Jeg har en masse kernetekster, som jeg har læst/læser. Bør jeg lave noter på hver enkelt, eller burde min hukommelse være nok når eksamen endda oprinder?

Og hvad med supplerende tekster? - kan de overhovedet risikere at blive brugt ved eksamen?


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Hvis teksterne udgør en del af pensum, bør du altid sørge for, at du har læst dem alle. Har I taget noter til teksterne undervejs i dit undervisningsforløb? Hvis nej, er det egentlig kun dig, som kan afgøre, hvorvidt du bør tage noter til teksterne eller ej; hvis du føler, at det ikke er nødvendigt, fordi din "hukommelse er nok", jamen, så er noterne "unødvendigt arbejde", men hvis du lærer og husker bedst ved at tage noter, bør du måske overveje at skrive lidt stikord til hver tekst - og så er noterne ikke unødvendigt arbejde. Du skal ikke skrive side op og side ned om hver tekst, men blot notere de vigtigste ting.

Jeg vil dog også anbefale dig, at du får godt styr på de litterære epoker. Da jeg var til eksamen, perspektiverede jeg til en epoke og ikke til en egentlig tekst fra pensum.

Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med supplerende tekster?


Skriv et svar til: Hvor meget bør jeg gøre ud af det!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.