Studievejledning

Fik SU i juni og får igen i august, MEN ikke i juli - hvorfor?

28. juni 2014 af TDJ86 (Slettet)

Hej alle :)

Jeg har et spørgsmål omkring SU.

Min kæreste har fået SU i månederne op til juli, og sidst i juni, og får igen fra august og videre frem. Men på su.dk, står der han ikke får udbetalt SU i juli 2014. Hvordan kan det være?

Det er den samme uddannelse han går på, både før og efter sommerferien.

På forhånd tak.

Vh. Tanja


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. juni 2014 af JEEJ2008

http://www.su.dk/Nyheder/Sider/SUisommerferien.aspx


Svar #2
28. juni 2014 af TDJ86 (Slettet)

Tak..

Den havde jeg set og har også set at der står inde på su.dk, at hvis man går på samme uddannelse før og efter sommerferien, så er man også berettiget til SU.

Han har også søgt det. Men jeg synes bare det er underligt, for sidste år der kørte det hele af sig selv. Der skulle man ikke søge om SU i sommerferien seperat.


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. juni 2014 af JEEJ2008

Det kørte også bare af sig selv for mig sidste år :) Tror måske det er en del af det nye "reform pis" ;/


Svar #4
28. juni 2014 af TDJ86 (Slettet)

Ja, sikkert. Har du haft samme problem i år?

Brugbart svar (0)

Svar #5
28. juni 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (2)

Svar #6
28. juni 2014 af JEEJ2008

#5

du burde tjene dine egne penge frem for at malke statens


Og du burde selv betale for din behandling på et sygehus/lægen næste gang så, frem for at ligge skatteyderne til last - tak!

Pointen med SU er jo netop at staten "aflønner" sådan at folk kan holde arbejde ved siden af på et minimum, og blive uddannede, så de kan komme ud på arbejdsmarkedet, og bl.a. betale ind til staten!


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. juni 2014 af JEEJ2008

#4 Ja, sikkert. Har du haft samme problem i år?


Nej det har ikke været aktuelt da jeg har fravalgt SU i 3 måneder fordi jeg har været på et fuldtidsjob :)


Svar #8
28. juni 2014 af TDJ86 (Slettet)

Tak JEEJ2008 :)

Okay.


Skriv et svar til: Fik SU i juni og får igen i august, MEN ikke i juli - hvorfor?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.