Studievejledning

sygeplejerskeuddannelse gennem kvote 2

29. juni 2014 af Ta123mi (Slettet)

Hejsa :)

jeg har søgt sygeplejerskeuddannelse gennem kvote 2 i hele landet for at gør min chance store :) 

sidste år fik jeg afslag, fordi mit snit var for lav, og jeg havde ingen erhverserfaring. jeg valgte at holder sabbartår, og arbejde på plejehjem og hjemmepleje - samt har jeg også arbejdet i en kort periode i en vuggestue. ikke nok med det har jeg været frivillig i en familiehus hvor jeg skulle lave aktiviteter med de syge børn. 

Nu sidder jeg her og er i tvivl om jeg har chance for at komme ind på sygeplejerske, da der er rigtig mange der har søgt i år.... 

er der nogen derude der samme det den samme følelse? 

tak på forhånd :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl, men du må huske på, at mange af de andre, som søger ind via kvote 2, formentlig er mindst lige så meget i tvivl som du.

Jeg synes dog, det lyder til, at du har brugt dit sabbatår på relevant arbejde, og jeg tror, du har en rigtig fin chance for at komme i betragtning, men som du selv er inde på, må man også forholde sig realistisk, fordi der er er jo mange, der søger. Du skal dog forsøge ikke at fokusere på, hvorfor du ikke kan komme ind, men snarere på, hvorfor du kan komme ind. Som jeg skrev, har du brugt din tid på relevant arbejde, og som en lille "bonus", så søger du for andet år i træk, hvilket fortæller dem, at det her er et fag, du brænder for! :-)


Skriv et svar til: sygeplejerskeuddannelse gennem kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.