Studievejledning

Klage over eksamen - Ansøgning til studie?

29. juni 2014 af mogensglistrup (Slettet)

Jeg har en eksamen i dansk skriftlig jeg gerne vil klage over. Samtidig søger jeg ind på et studie nu her, men spørgsmålet er så, kan dette lade sig gøre? Altså jeg har fået mit eksamensbevis osv, som jeg uploader, men den nye karakter jeg kommer til at få vil den få indflydelse på mit endelige snit? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Hvornår fik den skriftlige karakter?


Svar #2
29. juni 2014 af mogensglistrup (Slettet)

Vi fik den skriftlige karakter 18. Juni, 


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Er det så ikke en smule sent at klage? 

Du kan selvfølgelig klage i op til to uger efter at have modtaget karakteren, men jeg mener, at svartiden i forbindelse med en klage er 2-4 uger. Juli måned tæller vist desværre ikke med i denne periode, så jeg tror desværre, du skulle have klaget over karakteren noget før. Jeg tror ikke, at man kan klage et par dage før ansøgningsfristen for videregående uddannelser og forvente et hurtigt svar.


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. juni 2014 af mette48

Hvis du vil klage over eksamensresultatet, skal du se at få gjort det nu. Sørg for at give en ordentlig begrundelse for klagen, det er ikke nok at skrive at karakteren ikke er rigtig, du skal give en begrundelse for at du mener opgaven er blevet bedømt forkert.

Hvis du får en ny karakter, vil den få indflydelse på dit endelige snit, men det er ikke sikkert at du kan nå at man kan nå at behandle din endrede ansøgning, så du får det endelige svar med det samme.


Skriv et svar til: Klage over eksamen - Ansøgning til studie?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.