Studievalg og videregående studie

Optagelse på videregående uddannelse

03. juli 2014 af Eleq (Slettet)

Hej.

Jeg er kommet i en rigtig dårlig situation, da jeg fik en besked fra AU angående min ansøging på en videregående uddannelse, at der mangler et bevis får at jeg har bestået Fysik på B niveauet. Hvilket jeg har mailet dem det, men det de mangler åbenbart er en underskrift fra raktoren for det specifikke gymnasie.

Her kommer så mit dilemma, skolen har ferie lukket frem til den 6. juli og ansøgningsfristen er den 5.juli kl 12:00.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg er kommet i en rigtig lorte situation. Det eneste jeg kunne gøre er at skrive en mail til dem og forklare min situation. 

Hvad er der ellers at gøre?
Og er der nogle undtagelser for at man kan udsætte ansøgningsfristen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2014 af RachaelN (Slettet)

Det var dog utroligt, at din skole kunne glemme den underskrift. Søger du kvote 1? For så kunne du jo som alternativ søge betinget optag og se, om du kan vente med at få underskriften? 

Uanset hvad er det en god idé at du har kontaktet universitetet, så må vi jo håbe på det bedste. Krydser fingre. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. juli 2014 af microphone (Slettet)

Tag da hjem til din rektor og få den underskrift, når det er så vigtigt! Det tror jeg, han vil have forståelse for, især da det er hans fejl. 

Du kan ikke få udskudt ansøgningsfristen. Hvis du ikke når det, skal du vente til næste år. Det er der desværre ingen vej uden om. 

Held og lykke med det 


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juli 2014 af Hijsa

Kan du evt. skaffe rektors personlig telefonnummer og ringe til ham? Hvis du forklarer din situation er jeg næsten sikker på at han vil forstå det!!

Eller tag direkte hjem til ham! 

Alt held og lykke til dig :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. juli 2014 af Mausimausi (Slettet)

Annuler din ansøgning, ret i dit adgangsgrundlag ogkryds af ved betinget -optag, for derefter at lave en ny ansøgning. Derefter kontakt din rektor via mail for at få den underskrift, så bare rolig det skal nok gå :)

Hvis don karakter er i eksamensdatabasen, så synes jeg godt nok også det er noget mærkeligt nogget  frau+-


Skriv et svar til: Optagelse på videregående uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.