Studievalg og videregående studie

HA almen - og så cand.merc.it ?

04. juli 2014 af gerish (Slettet)

Hej venner

Er det muligt at læse HA almen og så læse cand.merc.it efterfølgende, hvis man tager de rette valgfag? Jeg står nemlig og har det sådan så, at HA almen jo åbner op for rigtig mange muligheder - og de muligheder man kan vælge får man, så vidt jeg ved, stiftet bekendtskab med på en eller anden måde under den brede erhvervsøkonomiske uddannelse HA Almen. Det kunne nemlig godt tænke sig, at jeg fandt interesse i nogle af de her overbygninger, som HA Almen medfører, da jeg også synes, de lyder spændende - men på den anden side har jeg også altid haft interesse for IT. Derfor tænkte jeg, om cand.merc.it også var en mulig opbygning efter man har læst HA almen, hvis man tager de rette valgfag? I stedet for at jeg SKAL tage HA it som "det sikre valg".

Mvh.

Med venlig hilsen. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juli 2014 af MaibritG

CBS skriver følgende omkring deres cand.merc.it (E-business):

Du skal opfylde to adgangskrav for at blive taget i betragtning:

*Det generelle adgangskrav til E-business er en bachelorgrad.

*Sprogkravet til E-business er Dansk A - dette krav er automatisk opfyldt, hvis din bachelorgrad er foregået på dansk.

Adgangskravene skal være opfyldt inden studiestart, dvs. 1. februar.

Der er ikke krav om, at du har bestemte fag for at være kvalificeret.


Kilde: http://www.cbs.dk/vinteroptag-e-business-candmercit

Du vil altid kunne finde betingelser og adgangskrav for kandidat-uddannelserne på universiteternes hjemmesider, så mit bud ift. optagelse vil naturligvis at undersøge deres adgangskrav, naturligvis med det forbehold, at adgangskrav kan nå at ændre sig når du er færdig som bachelor. Dertil at skal du nok også undersøge studiestrukturen ift. mængden af IT-relaterede fag og erhvervsøkonomiske fag. For E-business kan du se strukturen her: http://www.cbs.dk/en/study/graduate/e-business.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: HA almen - og så cand.merc.it ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.