Studievalg og videregående studie

Matematik og adgang til videregående?

04. juli 2014 af NurMD (Slettet)

Hej!

Jeg har to spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med:)

1. Hvis man fik 2/2 i årskarakterer og 00/00 til eksamen på B niveau (dvs. ikke bestået), og man søger ind på et studie hvor matematik C er adgangskrav, betegnes man da som bestået af C niveauet?

2. Hvis man søger ind på en uddannelse som man opfylder kravene til, men man hellere vil ind på 2. prioritet, er det så muligt? Jeg vil nemlig gerne supplere matematik B, så jeg kan komme på det studie hvor det er minimumskravet. Hvis jeg ikke lige når det, vil jeg gerne ind på studiet hvor matematik C er minimumskravet.

Begge studier har ikke begrænset optag.

På forhånd tak for hjælpen:)


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. juli 2014 af peter lind

Hvis du klarer dig så dårlig i matematik. skulle du måske beskæftige dig med noget helt andet. Disse krav er der ikke for sjov eller for at genere de studerende. Med mindre der er tale om forsømmelse af stoffet vil du formodentlig klare dig ret dårligt på de pågældende studier


Svar #2
04. juli 2014 af NurMD (Slettet)

Hej Peter.

Jeg har ikke bedt om din mening ift. hvorvidt jeg er god eller dårlig til matematik. Da du ikke kender til mine omstændigheder, synes jeg, at det er vildt du kan komme med den konklusion.

Desuden er begge studier ikke noget som indeholder det store matematik. De fleste studier kræver dog matematik B.


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. juli 2014 af Mausimausi (Slettet)

Du går ind på optagelse.dk og sletter din ansøgning, for ellers kan du ikke ændre i dit adgangsgrundlag. Derefter går du og retter dit adgangsgrundlag og krydser af ved, at du er ved at supplere og du bliver færdig inden engang i  september.

Bagefter går du ind og retter i din priotering, hvor du sætter din 2. priotering til at være nummer 1. Hvis du skulle dumpe i mat b, så bliver du ikke optaget på den 2. priortering, da eksamen ligger engang i august, og man får svar om man er optaget ca. d. 30/07.
Mange steder vil det ikke vær et problem at blive flyttet rundt, medmindre der ikke er frie studiepladser eller det er uddannelse, hvor der indgår praktik. Bare husk at kontakte uddannelsen så hurtigt som muligt.

Med hensyn til om du har bestået C, så nej, medmindre du får rektor til at skrive under på at du har bestået c-niveau, og medmindre du kender rektor privat, så tror jeg at det er forsent at få et rektorbrev, da fristen er i morgen.

Lige for en sikkerheds skyld vil jeg lige nævne, at ovenstående udelukkende bygger på mine egne erfaringer :)


Brugbart svar (1)

Svar #4
05. juli 2014 af anonym000

#2

Jeg er rimelig sikker på at #1 var for at hjælpe dig, og ikke en ondsindet kritik. Sandheden kan gøre ondt, men sådan er det bare.

Hvis 02/02 og 00/00 ikke viser dine sande evner, så skal du bare i gang inden toget er kørt ! :-)

- - -

...............


Svar #5
05. juli 2014 af NurMD (Slettet)

Hej!

Jeg synes bare han kommer med en konklusion på et meget tyndt grundlag. Der kan jo være 100 (gode) grunde til, at mine karakterer ser sådan ud.

Men som du siger, så må jeg holde fokus på målet, og komme i gang:)


Skriv et svar til: Matematik og adgang til videregående?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.