Studievalg og videregående studie

Pædagogbachelor - Søge kvote-1 efter kvote-2?

04. juli 2014 af juliebabs (Slettet)

Jeg står i den situation at jeg sendte min kvote 2 ansøgning afsted i starten af marts måned. På  daværende tidspunkt havde jeg de 4 HF-enkeltfag bestået, som påkræves, og var i færd med at afslutte min 2-årige HF eksamen, som er påkrævet for kvote 1.

Jeg er nu blevet student i sidste uge, og har netop uploadet mit fulde eksamensbevis til min ansøgning på optagelse.dk, men er det nok til at min ansøgning vil blive taget i betragtning som kvote 1, eller skal jeg ind og redigere mere? For jeg kan jo ikke oprette en ny ansøgning til samme sted..

Stort tak på forhånd! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juli 2014 af MaibritG

RUC skriver følgende omkring kvote 2 og kvote 1:

Hvis du søger optagelse gennem kvote 2 på baggrund af øvrige aktiviteter, bliver din ansøgning automatisk prøvet i kvote 1. Du skal derfor ikke sende en ny ansøgning til kvote 1, hvis du allerede har søgt optagelse gennem kvote 2.

Kilde: http://www.ruc.dk/uddannelse/bachelor/optagelse-bachelor/ansoegningsmuligheder/kvote-2/

Ud fra dette vil jeg mene, at din nuværende kvote 2-ansøgning også bliver vurderet i kvote 1.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juli 2014 af Mausimausi (Slettet)

Du bliver automatisk prøvet gennem kvote 1 når du søger kvote 2 :)

Du kan nu godt lave en ny ansøgning. Du bliver bare ikke vurderet i gennem kvote 2, medmindre du kontakter uddannelsesinstitutionen og fortæller dem at du gerne vil vurderes i gennem kvote 2. OBS. man kan kun gøre dette hvis du allerede har søgt kvote 2.


Svar #3
04. juli 2014 af juliebabs (Slettet)

Ja okay, så kan jeg jo godt ånde lettet op - Så er der styr på det hele :-)

Tak for svarene! :)


Skriv et svar til: Pædagogbachelor - Søge kvote-1 efter kvote-2?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.