Studievalg og videregående studie

Pædagogbachelor - Søge kvote-1 efter kvote-2?

04. juli 2014 af juliebabs (Slettet)

Jeg står i den situation at jeg sendte min kvote 2 ansøgning afsted i starten af marts måned. På  daværende tidspunkt havde jeg de 4 HF-enkeltfag bestået, som påkræves, og var i færd med at afslutte min 2-årige HF eksamen, som er påkrævet for kvote 1.

Jeg er nu blevet student i sidste uge, og har netop uploadet mit fulde eksamensbevis til min ansøgning på optagelse.dk, men er det nok til at min ansøgning vil blive taget i betragtning som kvote 1, eller skal jeg ind og redigere mere? For jeg kan jo ikke oprette en ny ansøgning til samme sted..

Stort tak på forhånd! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juli 2014 af MaibritG

RUC skriver følgende omkring kvote 2 og kvote 1:

Hvis du søger optagelse gennem kvote 2 på baggrund af øvrige aktiviteter, bliver din ansøgning automatisk prøvet i kvote 1. Du skal derfor ikke sende en ny ansøgning til kvote 1, hvis du allerede har søgt optagelse gennem kvote 2.

Kilde: http://www.ruc.dk/uddannelse/bachelor/optagelse-bachelor/ansoegningsmuligheder/kvote-2/

Ud fra dette vil jeg mene, at din nuværende kvote 2-ansøgning også bliver vurderet i kvote 1.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juli 2014 af Mausimausi (Slettet)

Du bliver automatisk prøvet gennem kvote 1 når du søger kvote 2 :)

Du kan nu godt lave en ny ansøgning. Du bliver bare ikke vurderet i gennem kvote 2, medmindre du kontakter uddannelsesinstitutionen og fortæller dem at du gerne vil vurderes i gennem kvote 2. OBS. man kan kun gøre dette hvis du allerede har søgt kvote 2.


Svar #3
04. juli 2014 af juliebabs (Slettet)

Ja okay, så kan jeg jo godt ånde lettet op - Så er der styr på det hele :-)

Tak for svarene! :)


Skriv et svar til: Pædagogbachelor - Søge kvote-1 efter kvote-2?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.