Matematik

Styrken af test

05. juli 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hvordan kan man beregnen styrken af en test i R? Jeg skal på en måde finde styken, som er sandsynlighden for at forkaste den falske hypotese.. det er forholdet mellem de forkastede over de mulige

Det drejer sig shapiro Wilk's test for normalitet. Så jeg skal på en eller anden måde skrive et program hvor jeg bruger den på normal fordelte data. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juli 2014 af Andersen11 (Slettet)

Du kan læse lidt om det her http://en.wikipedia.org/wiki/Shapiro%E2%80%93Wilk_test . Der er endda henvisning til en FORTRAN rutine, der laver beregningerne for dig.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. juli 2014 af Physant (Slettet)

Det her kører fint i R.

n=1000
u=c()
for(i in 1:n) {
    no=rnorm(2000,0,1)
    u[i]=shapiro.test(no)$p.value
}
plot(u)

power=sum(u>0.05)/n
power

Jeg får en styrke på 0.957, hvilket er meget højt. Jeg har valgt at bruge testet på 2000 generede standard normal-fordelte observationer. Du kan selv prøve at ændre parametrene eller valget af iterationer og se hvad der sker. Det kunne også være interessant at se på variansen af u. 

Der er kun 7 p-værdier, der ligger under 0.05. Resten ligger over, som man også kan se på mit plot.

Jeg håber, at du kan bruge det. :-)

Vedhæftet fil:PLOT.jpeg

Svar #3
07. juli 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

#2 Tusind tak! 


Skriv et svar til: Styrken af test

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.