Generelt

Enkeltydelse

06. juli 2014 af Halløøøøøøøj (Slettet)

Hej. Er der nogen, der ved om jeg kan få enkeltydelse til tandlæge, hvis jeg hverken får SU eller kan finde et arbejde? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juli 2014 af JEEJ2008

Prøv at henvende dig til en sagsbehandler på kommunen og spørg ind til loven om aktiv social politik :)

Sygebehandling m.v.

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.

Men altså så skal man vist også virkelig have problemer, men det er da værd at prøve :)


Svar #2
07. juli 2014 af Halløøøøøøøj (Slettet)

Mange tak :) - Jeg har haft forfærdelige smerter i en måned og kan mærke at det er et stort hul, der skal behandles.. :// 

Tror du at jeg først skal have en tandlæge-erklæring før jeg snakker med kommunen? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juli 2014 af JEEJ2008

Ja jeg tror du skal tale med tandlægen først og få et bud på hvad der er galt og hvad det vil koste at lave.


Svar #4
21. juli 2014 af Halløøøøøøøj (Slettet)

Jeg har prøvet at ringe til kommunen for at høre, om de vil hjælpe - men de åbner på mandag - hvilket er samme dag som min tandlægetid .. Tror du/I at kommunen vil afvise min ansøgning - hvis ja, hvad kan begrundelsen være? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. juli 2014 af JEEJ2008

Pu ha... Det har jeg ingen chance for at vide noget om. Men hvis du bliver afvist vil det nok have noget at gøre med at din situation ikke er af en sådan art at du ikke ville kunne klare dig uden behandling (lyder dumt, men nogle gange synes jeg de kan være benhårde i deres afvisninger fra hvad jeg har hørt). Derfor ville jeg søge tandlægen om hjælp i første omgang for at finde ud af hvad du står med af udgifter, og herefter opsøge min sagsbehandler for at høre om mulighederne. I værste fald kan du måske lave en betalingsaftale med tandlægen(?)
 


Svar #6
30. juli 2014 af Halløøøøøøøj (Slettet)

Har fundet ud af at man åbenbart skal være på kontanthjælp, før man kan få hjælp til enkeltydelse til tandlæge!! 


Skriv et svar til: Enkeltydelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.