Samfundsfag

Er der nogen der har prøvet aften studie af jura på KU og har haft familie og job ved siden af?

08. juli 2014 af scl75 - Niveau: Universitet/Videregående

I så fald vil jeg rigtig gerne høre, hvordan det kan lade sig gøre, og om de erfaringer andre evt. har gjort sig. Andre steder på nettet er der en gammel tråd om nogenlunde samme emne, men den er fra 2003!

Jeg har familie og ingen SU og har brug for noget nær fuldtidsarbejde for at kunne få det hele til at hænge sammen, derfor overvejer jeg kraftigt at tilmelde mig aftenstudier af jura. 

Det må vel også være muligt at skifte tilbage til dagstudier..on og off.. oder hur?


Brugbart svar (2)

Svar #1
09. juli 2014 af MaibritG

Det bedste du kan gøre er, at kontakte KUs studievejledning og få den rette vejledning ift. deltidstudier (jura) på KU: http://jura.ku.dk/uddannelser/efterogvidereuddannelse/enkeltfag/

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. juli 2014 af Mikkel83 (Slettet)

Ved at der på AU er en løsning der hedder "tompladsstuderende", hvor man fx kan tilmelde sig ét enkelt fag af gangen. Man skal selv betale et mindre tilskud til undervisningen, hvis man ikke er SU-berettiget. Det foregår inden for den almindelige studietid, og kræver derfor, at du har et nogenlunde fleksibelt arbejde. Men typisk vil et fags undervisning foregå en enkelt dag om ugen i 2-3 timer. 

Kender en del, der har brugt det til at supplere deres uddannelse med et ekstra fag, så de får undervisningskompetence i to gymnasiefag. De fleste har haft fuldtidsjob ved siden af – og nogle har også haft ægtefælde og børn.

Ulempen er, at det selvfølgelig tager ret lang tid at fuldføre et helt studium, hvis man kun tager ét fag pr. semester. Har selv kone og børn, og ville personligt ikke selv kunne tage mere end ét fag på kandidatniveau (10 ECTS) af gangen sammen med fuldtidsjob.

Men vil bestemt også anbefale dig at tage en snak med en god studievejleder, hvis det er noget du brænder for.


Svar #3
10. juli 2014 af scl75

Tak for svar. Jeg er kommet ind, men kan ikke gennemskue, om jeg får råd og om et fuldtidsarbejde er realistisk ved siden af..AU udgaven er desværre ikke relevant i denne samenhæng, men godt at vide. Tak for svar. 


Skriv et svar til: Er der nogen der har prøvet aften studie af jura på KU og har haft familie og job ved siden af?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.