Studievejledning

Hvordan får jeg svar fra KU?

10. juli 2014 af Heisenberg1 (Slettet)

Hej. Jeg har som så mange andre, søgt ind på KU i år og håber på at jeg kan komme ind på mit drømmestudie. Men vil lige høre om, hvordan jeg får svar fra KU den 30. juli.  - Jeg var inde på deres hjemmeside, og her skriver de, at man kan tjekke inde på MitKU. Men hvad skal man bruge for at logge ind, og kan man se svaret med det samme 30. juli kl 00:01? 
Har også hørt, at der bliver tilsendt et god gammeldages brev via post danmark! Går der også nogle dage med at få det gennem posten? 
Mange tak for hjælpen :D


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juli 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

Ku må have tilsendt dig noget du kan logge ind med, måske allerede nu? check http://studier.ku.dk/bachelor/ansoegning-og-optagelse/mitku/

'Da jeg søgte på AAU for nogle år siden, havde jeg den ide at man faktisk kunne udlede om man var blevet optaget eller ej, noget med at se på hvad status var for ansøgningen og derefter bruge udelukelsesmetoden... Hvordan KU har det.

Papirbrevet, plejer for 99% vedkommende at blive leveret med posten den 30, så det er nok afleveret dagen før.

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. juli 2014 af Hijsa

Hej!

Må min email har jeg fået besked om at jeg skal logge ind på mit.ku.dk med de oplysninger der står i mailen. Og så skulle jeg lave en digital post og e-boks. Men alle de oplysninger står i den besked de har sendt dig på mail. Det var den mail du oplyste inde på optagelse.dk (som du evt. kan logge ind og se hvis du ikke kan huske den).

- Har også fået en mail der ligner fra de andre universiteter, som jeg også søgte optagelse på.

Så så vidt jeg forstår skal vi ind at tjekke på de enkelte sider (mit.ku.dk, mit.au.dk, optag.sdu.dk), og se status på vores ansøgning. Og den 30 juli vil der stå, om vi er blevet optaget.

Jeg er ikke sikker på om vi får brev med posten. Det håber jeg vi gør, men er ikke sikker.


Svar #3
15. juli 2014 af Heisenberg1 (Slettet)

#1og2
Mange tak for jeres brugebare svar :D
God Sommer til jer alle :D


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. juli 2014 af Hijsa

Jo tak, og god sommer til dig også ;D


Brugbart svar (1)

Svar #5
16. juli 2014 af lartpoutlart (Slettet)

Så vidt jeg er orienteret, så sender KU ikke et brev om optagelse. Alt foregår på http://mit.ku.dk hvad vedrører ansøgningens status - optaget eller ej... :-)


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. juli 2014 af Hijsa

#5
Har det altid været sådan eller er det bare for nylig? For det er da vildt nedern at de ikke sender et brev med posten, når man tænker på at det er sådan en vigtig ting man venter at få svar på...

Brugbart svar (0)

Svar #7
17. juli 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

#5, #6,

KU giver besked på mit.ku.dk som jeg tidligere har linket til. Hvis man bliver tilbudt studieplads, sender KU desuden besked til ansøgerens E-boks. Har ansøgeren ikke E-boks, sendes der et brev med posten, se http://studier.ku.dk/bachelor/ansoegning-og-optagelse/vigtige-frister/

Under alle omstændigheder er det en god ide, allerede nu, at få mit.ku.dk til at virke, da man skal acceptere en eventuelt tilbudt studieplads, senest den 4. august på hjemmesiden. Det er sikkert også der man bestiller studiekort, får informatiomer om hvor man skal til immatrikulation, skemaer, boglister mv.

I øvrigt tror jeg at det er mere sandsynligt at et brev forsvinder med posten end det at svaret på mit.ku.dk er forkert...

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #8
17. juli 2014 af Hijsa

#7

Så skulle jeg ikke have oprettet en E-boks :P

Hvad er immatrikulation?

...


Brugbart svar (0)

Svar #9
18. juli 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Du kan lige så godt komme i gang med at bruge E-boks, det offentlige (dog ikke SKAT) vil alligevel sende dig masser af ting dertil. SU vil også bruge den flittigt. E-boks kan sættes op til at sende en mail, når der er nyt. Husk dit Nem-ID papkort eller den elektroniske ID-kode-dims, så har du altid adgang, world-wide.

Immatrikulation er den højtidelighed hvormed du optages på universitetet. Kommer af udtrykket, "at blive skrevet ind på universitetets matrikel". De nye studerende samles, lytter til en tale fra rektor eller anden højtstående person. Og så er man optaget! Sker på første studiedag og er som næsten alt andet på universitetet frivilligt.

Hilsen Lars


Svar #10
19. juli 2014 af Heisenberg1 (Slettet)

Hej igen. Jeg har været inde på mit KU og som I rigtig siger, så får jeg et svar om jeg kommer ind eller ej via MitKU. Men det der lidt undrer mig når jeg ser status på min ansøgning, så skriver de:

"Ansøgningsstatus

Vi er i gang med at behandle din dispensationsansøgning.

Du har søgt om dispensation, og vi er ved at behandle din ansøgning. Du kan se på denne side, når vi har afgjort sagen. Du kan læse mere om regler og dispensation på Studier.ku.dk.Du har søgt om standby. Du kan læse om reglerne for standby på Studier.ku.dk."
- Jeg søgte ind via kvote 2. Gælder en 
dispensationsansøgning som en kvote 2 ansøgning i dette tilfælde? For når man går ind på KU's hjemmeside, så er det to forskellige ting -->http://studier.ku.dk/bachelor/ansoegning-og-optagelse/dispensation? 


Skriv et svar til: Hvordan får jeg svar fra KU?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.