Studievalg og videregående studie

Ændring af studieretning

10. juli 2014 af Anto1020 (Slettet)

Hej Alle.

Jeg skal starte i 1g efter sommerferien!

Men jeg har lyster ikke min allerede valgte studieretning Kemi A, Biologi B og Matematik A. Hvor jeg hellere vil Biologi A, Idræt B og Matematik B (også ved hjælp af et eller andet, få den op i A). Kan dette lade sig gøre, selvom der kun er en måde til start! ;)

Mvh Anton


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juli 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Anto,

Det er helt normalt, at nogen ændrer deres meninger om studieretning i sidste øjeblik, og det kan i de fleste tilfælde godt lade sig gøre. 

Den gang jeg gik i gymnasiet havde jeg en kammerat, der skiftede studieretning i første uge, og to andre, der kom ind i min klasse efter det første semester var overstået. 

Det er skolens rektor eller deres administerende afdeling, du skal tale med om forflytning -- prøv evt. at snakke med din studievejleder for at se, hvordan tingene fungerer på netop dit gymnasium. De fleste klasser skal nok have plads til en eller to mere. 

Håber dette hjælper

Bard


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. juli 2014 af Mooncat (Slettet)

Da jeg startede på gymnasiet for 3 år siden, valgte jeg også en studieretning, som jeg kort efter fortrød. Dette gjorde dog slet ikke noget, for det første halve år var et grundforløb, hvor alle lavede det samme uanset studieretning. Efter det første halve år skulle vi først for alvor vælge studieretning, og her skiftede jeg så til den retning, jeg gerne ville have, og blev efter jul flyttet til en ny klasse. Regner med, at det fungerer nogenlunde på samme måde på andre gymnasier :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. juli 2014 af Arccossintan (Slettet)

Jep, det første halve år er et grundforløb, som er ens for alle, og først efter dette, skal man vælge sin endelige studieretning, så du kan sagtens nå at ændre det :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. juli 2014 af Narkcab

Du kan skifte studieretning inden de første 6 måneder, men det er mest praktisk at du er i den rette linje lige ved starten, da man mister mange informationer og generelt indtryk af hvordan det kommer til at forgå.


Svar #5
12. august 2014 af Anto1020 (Slettet)

Jeg kan fortælle jer allesammen, at jeg har fået den jeg ville have. I AM SO HAPPY


Skriv et svar til: Ændring af studieretning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.