Matematik

Solve

16. juli 2014 af studieportalen0 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

jeg vedhæfter udtrykket hvor jeg isolerer REV men får 52,67, mens facit giver 44,2. 

er der nogle der kan prøve efter? RDV = 10. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
16. juli 2014 af mathon

…indstil regnemaskinens vinkelmål til radianer.


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. juli 2014 af SuneChr

Udregn

\textup{R}_{\textup{EV}}=\frac{240\cdot \cos 25,4^{\circ}-17}{5\cdot \cos 25,4^{\circ}}


Svar #3
16. juli 2014 af studieportalen0 (Slettet)

Tak. 

Når jeg ændrer til radianer eller beregner #2 får jeg 44,47, som er meget tæt på facit som er 44,2.  


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. juli 2014 af SuneChr

Hvis der på regneapparatet er en funktion, der hedder [sec x]    sec x = 1/cos x
kan der gøres en omvej i indtastningen:

\textup{R}_{\textup{EV}}=48-3,4\cdot \sec 25,4^{\circ}


 


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. juli 2014 af peter lind

#3 Jeg ved at der er nogle der skriver nogle mellemregninger ned på et stykke papirt og derefter taster det ind igen. Det er en uskik da det dels forøger tiden til at løse opgaverne og dels giver ekstra mulighed for fejl ved den senere indtastning. Det giver også anledning til at man forkorte for meget ned. Man skal i stedet bruge lommeregnerens hukommelse. Det er det den er der til.

Jeg ved ikke om du er en af dem der gør dette; men det kan være forklaringen på det afvigende resultat.


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. juli 2014 af SuneChr

# 5
Samtidig må man så sige, og det viser en del tilfælde her på portalen, at dét at reducere, selv oppe i de højere klasser og på læreanstalterne, er en mangelfuld rutine for studenten. Elektronikkens indtog har gjort mange rutiner kun til et spørgsmål om formler og indtastninger. Man får derfor ikke en fornemmelse af et elektronisk udregnet facit's troværdighed.


Svar #7
16. juli 2014 af studieportalen0 (Slettet)

jeg sidder med en opgave som der er løsning til, og genneregner den og sammenligner mit resultat med facit løbende. jeg anvender Maple som regnemaskine. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
16. juli 2014 af peter lind

#6 meget enig. Den udbredte brug af elektroniske værktøjer får formodentlig nogle elever tii at tro at brug af disse værktøjer er matematik. Det er det ikke. Det er kun hjælpemidler, der skal formindske byrden ved de trivielle regneoperationer


Skriv et svar til: Solve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.