Matematik

Mathcad vs. Maple

18. juli 2014 af studieportalen0 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

hvilket program synes I er bedst og hvorfor? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Jeg synes absolut at Maple er det bedre program fordi det byder på en - i mine øjne - langt større brugervenlighed.

Desuden er der langt større hjælp at hente på youtube og fora rundt omkring til Maple, da det er undervisningsinstitutionernes (i hvert fald ungdomsuddannelsernes) foretrukne program.


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. juli 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Ah, Maple... Nostalgia.

Men ja, brugte Maple i mine gymnasiea år, og synes selv, at det er et meget bedre program. Du kan mere eller mindre bare skrive hele dine problemset ind i programmet og derefter have alt indskrevet.

Derudover er der også mange universiteter, der anvender netop Maple, så der er også meget hjælp at hente fra Maple fora og Maple sider, hvis du sidder fast i noget. Så hvis jeg var dig, vil jeg helt klart anvende Maple, da det er meget brugervenligt og meget godt til at skrive opgaver ind i. 

Det eneste dårlige side ved Maple er, at programmet er meget sensitivt, så hvis du skriver "," istedet for et "." i en operation, så kan dette godt give dig en error message, men det er nok den eneste ulempe ve dMaple. 

I min uni uddannelse bruger jeg nu mest Stata, SAS og R. Men jeg ville 100% begynde at bruge Maple igen, hvis jeg havde muligheden for det! 

Bard


Svar #3
18. juli 2014 af studieportalen0 (Slettet)

jeg bruger også Maple fordi jeg bruger MAC og Mathcad findes ikke til OSX. nogle af mine medstuderende bruger Mathcad og jeg synes de har mere frihed i programmet, de kan begynde at skrive hvor de end klikker på skærmen og derudover er Mathcad vist bedre til at regne med enheder. 

fordi jeg har fået Windows bærbar (nogle programmer i mit studie kræver det, og det er nemmere end at skifte over til Windows og tilbage OSX konstant), overvejer jeg derfor at bruge Mathcad, men det lader til at jeg måske tager fejl (taget kommentar #1 og #2 i betragtning) 


Skriv et svar til: Mathcad vs. Maple

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.