Andre fag

Fortrudt ansøgning (optagelse.dk)

19. juli 2014 af piabing (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej.

Jeg har fortrudt min ansøgning på optagelse.dk

Hvad gør jeg? Jeg har fundet ud af, at jeg hellere vil en anden uddannelse, som jeg ikke har på min prioritetsliste. Ej, hvor er det bare dumt af mig. Er der en udvej? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juli 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

Du har ret i at det er lidt dumt, du kommer nemligt bagerst i rækken, og er der begræsede pladser på uddannelsen, så kommer du sikkert ikke ind i år.

Du venter til du får svar på din ansøgning. Hvis du har fået plads et sted, takker du nej-tak. Derefter kontakter du den uddannelsesinstitution du heller vil ind på og søger plads i den såkaldte 2. optagelsesrunde.

Hilsen Lars


Svar #2
19. juli 2014 af piabing (Slettet)

Hvornår er der 2. optagelsesrunde? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juli 2014 af preity1610 (Slettet)

#1 Hvorfor kommer man bagerst i rækken?

Så dvs. hvis man bliver tilbudt et studieplads på sin 3. prioritet og man har fundet ud af at det vil man ikke alligevel og man "takker nej", kan man så ikke søge ind til næste år i håb om at komme ind på sin 1. prioritet ? Kommer man så bagerst i rækken? 

Ren nysgerrighed :) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. juli 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

#2, 1. optagelsesrunde havde frist den 5. juni/15.marts alt efter hvilken kvote man søgte i. 2. optagelsesrunde, løber fra den 30. juni og frem til ca. 1. september. Den som ikke fik deres ønsker opfyldt i første omgang, har dermed en chance mere, sammen med alle andre. Man kan kun søge ledige pladser og man får plads i den rækkefølge ansøgningerne behandles, så hurtighed anbefales.

#3, man kommer bagerst, fordi fristen var den 5. juni. Eksempel; jeg har 12,7 i snit, søger ind på astrofysik, fortryder, vil hellere medicin. Havde jeg besluttet mig for medicin, inden den 5. juni, intet problem=optaget, men da medicin altid fyldes op, så har jeg ikke en chance i en (for medicin ikke-eksisterende) 2. optagelsesrunde.

Næste år er næste år, så er alle lige igen, bortset fra dem som ikke længere kan gange deres snit med hurtig-starts-bonus.

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. juli 2014 af Narkcab

Not a smart move, men kontakt studievejlederen i ferien, og se om han/hun kan måske gør noget ved det, hvis det overhovedet er muligt! Det er lige meget om det er din egen studievejleder eller en anden. But it is  maybe a chance .. Alle får jo svar d. 30, der er 10 dage tilbage ..


Skriv et svar til: Fortrudt ansøgning (optagelse.dk)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.