Debat

sammen eller??

20. juli 2014 af ohwell (Slettet)

Hejsa:)

Mit gymnasie har arrangeret en introtur til alle 1g´ere, hvor vi indeles i grupper som skal dele telte osv. men der står intet om drenge og piger er blandede i samme gruppe (altså sover i samme telt) .... Er der nogen som har erfaring med dette?


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juli 2014 af studieportalen0 (Slettet)

Da jeg gik i gymnasiet sov piger og drenge ikke sammen, da vi var i introtur i 1g. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. juli 2014 af anonym000

Vi sov sammen. Det var hyggeligt, da det var her alle begyndte at snakke med hinanden :-)

Der var også nogle, som valgte ikke at overnatte af religiøse årsager. Jeg gætter på at du stiller dit spørgsmål pga. religiøse årsager. Hvis det er, er det ikke noget problem. Du kan bare tage hjem, men så går du evt. glip af meget. 

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #3
21. juli 2014 af SuneChr

# 0
Du skal ikke, i første omgang, tage hjem, hvis du ikke vil overnatte sammen med det andet køn, og at der ikke er mulighed for at overnatte for sig selv eller med andre af samme køn. Du skal rejse diskussionen, inden I ta'r afsted. Ja, det kræver mod at stille sig op og rejse en debat, som sikkert vil gå de fleste imod.
Problemstillingen er præcis den samme, som når der til en "fest" *) kun bliver stillet alkoholiske drikke frem og ingen vand, hvor man så siger: "Drik med os andre - eller ta' hjem!". Det er simpelthen ikke rimeligt.
___________
*)  Man må formode, at en fest er for alle, der deltager, og ikke kun for dem der ønsker at drikke alkohol.


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. august 2014 af nz5

Vi skulle også sove sammen i 1.g, men jeg tog hjem. Dels fordi jeg ikke ønskede, at sove midt ude i en skov i regnvejr + det skyldes religiøse årsager også. Det var faktisk ikke et problem for mig, og klassen havde det også fint. No problem :)


Skriv et svar til: sammen eller??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.