Andre fag

SOS!søger venner!

23. juli 2014 af Danaaa (Slettet) - Niveau: A-niveau
Først og fremmest vil jeg sige hej og en virkelig god dag til alle sammen. Jeg er en sød ung pige?? fra Slangerup( Frederikssund Kommune), der bliver snart 20 år gammel, og har ingen venner. Je-je ingen!Jeg kom i Danmark for 2 år siden, og fra dette gang er jeg fuld af glade og lyst til at møde nye menneske og drømmer om at få en masse nye venner.Dan jeg flyttede hertil vidste jeg, at først skal jeg vente lidt, bliver lidt adopteret og lære sproget,som jeg aldrig har lærte før og kendte ikke engang en ord på dansk. Tiden er gået, men min sproglige kunderskaber ligger ikke selv i nærheden af den flydende dansk. Men det betyder jo ikke at jeg er en handicap, der kan ikke snakke og finder på noget emne.Jeg har skrevet i mange forskellige hjemmesider, har prøvet alle mulige ting for at skabe et nyt venskab, men var mødt med almindelig ligegyldighed. Med sikkerheden kan jeg sige, at jeg er hurtig til at lære nye menneske og kan være en god veninder, men giv mig en chance for det. Da jeg har ingen til at hjælpe mig ,lære jeg sproget selv, og det kan godt være at jeg har nogle fejl, fordi dansk jo ikke min modersmål. Jeg kender ikke nogen, har ingen til at snakke med, og føler mig rigtigt ensom. Jeg håber meget , at der findes nogen, der vil række sin hånden frem,få en ny menneske til at kende og måske, hvis det lykkes,en god ven. Min e-mail for at kontakte med mig: 

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juli 2014 af Ganymedes

Hej Dana :)

I gennem personlig erfaring, vil jeg ikke råde dig til at søge venner over nettet, men tværtimod ude i den virkelige verden.

Du kan eventuelt starte til en sport eller finde en anden ny hobby? Du skriver, at du er 20 år og bor i Slangerup, hvilket med god vilje ligger 30-40 minutters kørsel fra København. Du har altså rig lejlighed til at tage i byen også.

Du kan også prøve at få et arbejde i et supermarked eller lignende :)

MVH

Ganymedes


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. juli 2014 af Narkcab

Jeg er enig med Svar #1
Du ved ikke hvem det er du skriver med bag skærm, hvilken tanker de har eller hvad de er ude på.

Deltag i et aktivitet eller få dig et job, du går garanteret i skole eller skal til det? Så hvorfor ikke starte derfra?

Du kan altid læse i VUC dansk fag, det ville hjælpe dig med at blive bedre og have et bedre kendskab til det danske sprog.


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. juli 2014 af anonym000

Lad være med at søge rigtige venner på nettet, de findes ikke. Desuden er det meget risikabelt at mødes med personer, som man kun kender fra cyberspace.

Søg venner i den virkelige verden og være social ! Jeg vil dog ikke råde dig til at søge rigtige venner på diskoteker el. lign. steder... der får man bare hældt alle mulige stoffer i ens drik :-) !

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. juli 2014 af Savior123 (Slettet)

Nu er jeg ikke sikker på om indlægget er et scam, men hvis ikke så er det en sindsyg dårlig ide at skrive med fremmede personer over nettet. Det kan være dels farlig da det ligeså godt kan være at du skriver med en pedo eller en psychopath... Det skal ikke siges. Arbejdsmarkedet byder på mange forskellige ting b.la. det sociale. 

Nu kan jeg dog heller ikke se, hvorfor ingen vil være sammen med dig... Ja du er måske ikke så god til dansk, men kan ikke se at det skulle ændrer på så meget. 

Held og lykke med at finde nye venner. Jeg er rimelig sikker på at du nok skal få en masse i fremtiden:)

Venlig Hilsen


Skriv et svar til: SOS!søger venner!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.