Privatlærer

Vil du have løn for at hjælpe andre ?

25. juli 2014 af Projektlektier (Slettet)

Er du ekstra god til enten matematik, fysik, kemi, biologi, dansk eller engelsk ?

Vi er et par stykker som er i gang med / faktisk næsten færdige med, at skabe en online undervisningsplatform for de elever som har brug for faglig hjælp på et niveau som hverken uddannelsesinstitutionerne eller Studieportalen.dk har mulighed for at give hver eneste gang. Et sted man går hen når man har været her, og når man har spurgt sin lærer.

En hjælp til selvhjælp for elever som ikke får nok ud af at spørge andre flere gange. For elever som har brug for den længere forklaring fordi tingene ikke lige opfattes i første omgang, eventuelt fordi eleven har misset forudgående stof eller lignende.

Vi vil tilbyde undervisning på nogle bestemte kommunikationskanaler indledningsvis i matematik, fysik, kemi engelsk og dansk, og til dét har vi brug for en stab af lektiehjælpere som kan træde til ved de opgaver vi løbende får ind, og som bydes ud i det netværk vi her opbygger. Der er tale om hjælp til både folkeskoleelever, gymnasieelever og folk på videregående uddannelser.

Der kommer til at være en betaling til lektiehjælperne i form af almindelig skattepligtig timelønsafregning, og alt foregår naturligvis helt efter bogen.

Forskellen på det vi gør, og de alternativer som allerede findes, er, at eleven ikke får besøg af dig som hjælper, men undervises fokuseret og personligt online. Yderligere holder vi prisen lav overfor eleven, så der er god sandsynlighed for at eleven kommer igen og igen, hvilket er målet for alle parter.

Hvis du vil høre mere eller bare har lyst til at være en del af netværket med det samme, så send en mail til [email protected], hvor du skriver hvilke fag du kan undervise i, på hvilket niveau, din alder, eventuelt erfaring med undervisning.

Når hjemmesiden åbner officielt, vil der også være mulighed for at tilmelde sig som hjælper direkte på siden.

God weekend !


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. juli 2014 af Bullerkage (Slettet)

Ikke for at være på tværs eller noget, men idéen er vist allerede igangsat i form af www.lektier-online.dk. Hørte om hjemmesiden for ca. et halvt år siden på gymnasiet, men har aldrig selv anvendt den, så ved selvfølgelig ikke, om den virker optimalt :) Bare lige så du ved, at din hjemmeside ender med flere konkurrenter, men det skal selvfølgelig ikke holde dig fra at starte op :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. juli 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Ville gerne være med til at starte forretningen op. 

Jeg er igangværende økonomistuderende i et amerikansk universitet + mat/kem student fra STX, og vil kunne hjælpe i mange diverse fag. 

Det handler bare om at lave noget mere unikt og bedre kvalitet end dine konkurrenter, så du kan oprette markedsbarriere for dem og blive 'the only game in town'. Måaske kan vi enda få en patent, haha. 

Men synes sku, at dit projekt lyder spændene. Kontakt mig bare over pm, og vi kan tale mere. 

Bard


Svar #3
25. juli 2014 af Projektlektier (Slettet)

Bard - mange tak ! Skriver til dig.

#1:

Jeg er bevidst om, at der findes konkurrenter. Men det er vigtigt at der kommer mere konkurrence på området ret hurtigt, da priserne er helt uhyrlige og underviserne ikke har den rette kvalitet i mange tilfælde. Tingene kan laves langt smartere end de er gjort lige i øjeblikket. Og det vil vi gerne være dynamo for.

Så derfor - alle dem der vil bidrage til projektet skal endelig bare sende en PM eller en mail.


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. juli 2014 af Sissaanette (Slettet)

Til projektleder :) hvor er det et godt initiativ :). Som mor til 5 hvor den mindste nu er 20 har jeg mange gange været i en situation hvor jeg har manglet et sted hvor mine børn/jeg har kunnet gå hen, her og nu og få hjælp til lektier, helt specielt matematik . Jeg har altid interesseret mig for mine børns skolegang og hjulpet dem så meget som jeg nu kunne, men det har ikke været nemt for jeg har selv kun gået til og med tiende klasse. Da nummer 4 startede i gym satte jeg mig for at ville lære matematik så jeg kunne hjælpe, og her må jeg sige at studieporrtalen har været en fantastisk hjælp. Der sidder nogle herinde, der har en rigtigt stor tålmodighed og evne til at formidle f.eks. matematik så selv jeg "en gammel mor" på snart 60 kan forstå det, men der er også nogle hvor man gennem det skrevne fornemmer at man anses for dum. At man ønsker at lære noget- ønsker virkelig at forstå noget er jo absolut ikke at være dum- tværtimod må man vel sige. Jeg håber virkelig at du/i får gang i jeres projekt

med venlig hilsen en der har manglet sådan et sted i mange år :) :) 


Svar #5
26. juli 2014 af Projektlektier (Slettet)

Tak for indlægget Sissaanette. Det bliver skam til noget -

Virksomhedsprojektet er allerede finansieret igennem seriøse venturekapitalfonde, og der er en rigtig god og funktionel hjemmeside på vej, som meget gerne skal ligge klar i efteråret, hvor eleverne nok vil kunne mærke behovet igen, efter sommerferien har lagt sig i baggrunden af folks bevidsthed.

Jeg holder liv i tråden her indtil da, så vi får skabt noget positiv opmærksomhed både fra kommende undervisere og de mange elever der kan få glæde af det.


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. juli 2014 af Jerslev

#0: Et meget direkte spørgsmål: Hvad er timelønnen for lektiehjælpere?

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #7
26. juli 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Er det under 300 kr. i timen kan det ikke betale sig.


Brugbart svar (0)

Svar #8
26. juli 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Jerslev arbejder sort. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
26. juli 2014 af Jerslev

#8: Awh, det er jeg ked af at høre. :( Hvor meget mangler jeg at betale i skat?

- - -

mvh

Jerslev


Svar #10
26. juli 2014 af Projektlektier (Slettet)

ThomasLarsen90: Hvis det ikke kan betale sig for dig for under 300 skal du være en glad mand ;)

Jerslev: Det ligger fra 120 og op alt efter om der er tale om folkeskole, gymnasie herunder A B eller C niveau og så videregående.

Nærmere oplysninger ved personlig kontakt.

God weekend !


Brugbart svar (0)

Svar #11
27. juli 2014 af Hansihh (Slettet)

Hej!

Har lige afsluttet 9. Klasse med et 12 taller i dansk, tænker på at undervise i dansk faget på folkeskolens niveau, fremfor alle fag er jeg bedst til dansk faget :-), hvad er timelønnen for at undervise i dansk på folkeskolens niveau? Vil lige understrege at jeg kommer inde i HTX her efter sommerferien.


Svar #12
27. juli 2014 af Projektlektier (Slettet)

Hansihh:

Tak for dit gå-på-mod, men vi kræver som minimum en gymnasial uddannelse før der kan undervises på folkeskoleniveau.

Brugbart svar (0)

Svar #13
29. august 2014 af Metinundmartin (Slettet)

"Vi er et par stykker som er i gang med / faktisk næsten færdige med, at skabe en online undervisningsplatform for de elever som har brug for faglig hjælp på et niveau som hverken uddannelsesinstitutionerne eller Studieportalen.dk har mulighed for at give hver eneste gang. Et sted man går hen når man har været her, og når man har spurgt sin lærer." (min fremhævelse)

Timelønnen skal være 120 kr. før skat og opefter (125 kr., 130.kr...?), alt efter niveau.

Bemærk, at mindstelønnen i industrioverenskomsten er ca. 110 kr.

Det skal nok lykkes at tiltrække undervisere, der kan yde hjælp på et højere niveau end akademikerne på uddannelsesinstitutionerne og overskuds-nørderne her på Studieportalen, når lønnen immervæk ligger hele 10 kr. over mindstelønnen for ufaglært arbejde.


Brugbart svar (0)

Svar #14
19. september 2014 af Stygotius

Når man læser BadBoyBards indlæg,  håber man at han ikke giver sig til at undervise nogen i dansk.


Brugbart svar (0)

Svar #15
19. september 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

hvorfor?


Brugbart svar (0)

Svar #16
19. september 2014 af Stygotius

Derfor:

??? Ville gerne være med til at starte forretningen op

Jeg er igangværende økonomistuderende i et amerikansk universitet + mat/kem student fra STX, og vil kunne hjælpe i mange diverse fag. 

Det handler bare om at lave noget mere unikt og bedre kvalitet end dine??? konkurrenter, så du???  kan oprette ??? markedsbarriere for dem og blive 'the only game in town'. Måaske kan vi??? endaen patent, haha. 

Men ??? synes sku, at dit projekt lyder spændene. Kontakt mig bare over pm, og vi kan tale mere. 

Bard


Brugbart svar (2)

Svar #17
19. september 2014 af Koburg58 (Slettet)

#14

Lad nu være med, at se det negative i ting hele tiden. Benyt tiden bedre.


Brugbart svar (0)

Svar #18
19. september 2014 af Stygotius

En der gerne vil undervise andre, skulle  nok selv beherske det han/hun unvderviser i.

Det forventer den der betaler for det, sikkert.

En person der hverken kan skrive eller stave sit eget sprog, skal nok ikke undervise i dansk.


Brugbart svar (0)

Svar #19
19. september 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

#18 Underviser, ikke unvderviser ;D


Brugbart svar (0)

Svar #20
19. september 2014 af Stygotius

-har du hørt om tastefejl?


Forrige 1 2 Næste

Der er 27 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.