Studievalg og videregående studie

Medicin: læsemængde og studiejob

26. juli 2014 af Skoleglad001 (Slettet)

Kære læsere

Jeg har søgt ind på medicin på KU og regner stærkt med at komme ind. Jeg har dog to spørgsmål som jeg ikke har fundet svar på:

1. Kan man studere medicin (og holde sig på sporet) og samtidig have et studiejob? Frarådes det af hensyn til tid?

2. Hvor meget tid skal man bruge dagligt på at studere og hvor stor er læsemængden?

På forhånd, tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juli 2014 af studieportalen0 (Slettet)

da jeg startede med at studere på uni, havde jeg et studiejob i noget tid. 

da jeg sagde mit studiejob op og fokuserede mere på studiet fik jeg noget højere karakterer, men tror det er forskelligt fra person til person - det kan være du sagtens kan klare dig godt med studiet selvom du har et studiejob.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. juli 2014 af hesch (Slettet)

#0:  Det er et læsetungt studie. Der er ikke så mange ligninger à ½ linie, som man så kan bruge 20 min. på at fundere over. Meget af stoffet er udenadslære på latin ( navne på kroppens muskler, osv. ), så en god portion mnemoteknik er nødvendig.  Du skal helst ikke være ordblind !

Jeg er ikke selv læge, men kommer ud af en lægefamilie ( mor, far, bror, datter ).


Skriv et svar til: Medicin: læsemængde og studiejob

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.