Studievalg og videregående studie

Søge ind på videregående når man er i gang..

26. juli 2014 af WCP (Slettet)

Hej!

Jeg er i gang med at læse en bachelor, og har nu overstået 2 semestre. Da jeg ikke var helt tilfreds med uddannelsen, søgte jeg dog ind på en anden uddannelse for et par måneder siden. Jeg er dog stadig meget i tvivl om hvad jeg vil, og har besluttet mig at jeg tager stilling til det når jeg får svar om 6 dage.

Jeg er dog lidt i tvivl om noget som jeg håber nogen kan hjælpe med; bliver man "smidt ud" af sin uddannelse når man har søgt noget andet, eller kan jeg fortsætte med den jeg er i gang med hvis jeg takker nej til den anden/ikke kommer ind? Jeg har nemlig ikke lyst til at takke nej, og så ikke have nogen som helst uddannelse at gå i gang med efter sommerferien :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. juli 2014 af Projektlektier (Slettet)

Mon ikke du bare skulle snuppe et sabbat-år og få et arbejde ?

Svar #2
27. juli 2014 af WCP (Slettet)

Mon ikke du kun skulle skrive i det her forum hvis du har et konstruktivt svar på spørgsmålet?

Jeg har allerede haft 2 sabbatår, og er ikke i tvivl om at jeg gerne vil læse, jeg er bare ikke 100% tilfreds med min nuværende uddannelse. Dette skyldes både at den er helt ny, og derfor har nogle "børnesygdomme", og fordi den ikke lever op til mine (og mange andres) forventninger. Den uddannelse vi er i gang med, og den uddannelse der blev reklameret for, er nærmest 2 forskellige. Kandidaten de havde lovet at lave som overbygning er desuden blevet droppet, så jeg synes at jeg har al ret til at være i tvivl om jeg vil fortsætte på den pågældende uddannelse.

Jeg vil rigtig gerne have svar på mit spørgsmål hvis du ved noget om det, og ellers ville jeg sætte pris på hvis du undlader at komme med "gode idéer" til hvad jeg burde og ikke burde gøre.


Brugbart svar (2)

Svar #3
27. juli 2014 af anonym000

Hvad for en uddannelse er der tale om ?

- - -

...............


Skriv et svar til: Søge ind på videregående når man er i gang..

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.