Studievejledning

SU/løn?

28. juli 2014 af Hansihh (Slettet)

Hej

Har lige afsluttet 9. klasse og skal her efter sommerferien i HTX, jeg er 15 år gammel, indtil videre har jeg fået vide at jeg ikke kan få løn (SU) fordi jeg ikke er 18år gammel, håber ikke det er rigtigt. For jo større man bliver, jo mere éns behov bliver, ved det ikke er godt formuleret :-).

Er der nogen der har gravet i dette område? Håber jeg kan få løn (SU eller lignende).

Tak på forhånd


Brugbart svar (3)

Svar #1
29. juli 2014 af Heptan

Du får først SU når du fylder 18 :-)

Indtil videre må du bo hos dine forældre.

HTX er en uddannelse, ikke en arbejdsplads, og man skal faktisk være heldig at det er gratis i Danmark. Mange andre steder koster det penge at få en uddannelse, og en del studerende står derfor i gæld når de graduerer.

Held og lykke med uddannelsen. 


Brugbart svar (2)

Svar #2
29. juli 2014 af MaibritG

Dine forældre får jo stadigvæk børnepenge indtil du fylder 18, så de har "indkomst" ved at have dig (at børnepengene nok ikke dækker dine udgifter, er så en hel anden sag). Har du behov for ekstra penge udover dine eventuelle lommepenge, jamen så må du finde dig et arbejde. Det kunne være flaskedreng i det lokale supermarked eller at gå med aviser.

SU får du i hvert fald først når du bliver 18 år gammel.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
29. juli 2014 af Hansihh (Slettet)

Tak for jeres hjælp

Skriv et svar til: SU/løn?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.