Matematik

er lost

31. juli 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Im lost!

jeg vil definere/skabe potensfunktionen i R, altså fx 2^T hvor T ligger i R.

Men når T ligger i Q er det ret simpelt, men hvad gør jeg for generrelle REALE T? DVs når når T ligger i R, det reelle tallegeme?!


Svar #1
31. juli 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

R er programmet R i første omgang i første sætning!


Svar #2
31. juli 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Hvordan kan jeg beregne et udtryk som

2^0.6 ?


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. juli 2014 af SuneChr

Man har

a^{x}=\sum_{i=0}^{\infty }\frac{\left ( x\cdot \ln a \right )^{i}}{i!}           ∀ xR


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. juli 2014 af SuneChr

2^{0,6}=2^{\frac{3}{5}}=\sqrt[5]{2^{3}}       3/5Q


Brugbart svar (0)

Svar #5
31. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Må jeg ikke høre hvad du læser ? Det er nogle interessante spørgsmål du lægger op, og jeg har væddet med mig selv om det er økonomi eller noget naturvidenskabeligt. Hvis det er økonomi så skal jeg give mig en flødebolle senere, og hvis det er naturvidenskab, så skylder jeg desværre en flødebolle væk.


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. august 2014 af SuneChr

Der skal f.eks. kun de første seks led til i # 3 for at beregne # 4 med fire rigtige decimaler,
og syv led med fem rigtige decimaler.


Svar #7
02. august 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Jeg ved godt hvordan jeg kan beregne udtrykket! men jeg skal selv gøre det uden brug af noget, jeg ikke har set udledt!

Min tanke er at genere potensen så jeg kan tilnærme mig fx 2^0.5.

En tanke: At bruge newton rapson på polynomier og på den måde skabe en rekursiv ligning der kan tilnærme disse potenser som fx 2^0.5

Hvordan vil I gøre det?

arh!! så skylder jeg en flødebolle - skal den være uden eller med drys?! :D


Skriv et svar til: er lost

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.