Studievalg og videregående studie

Kollegier/bolig i København

08. august 2014 af DH95 (Slettet)

Jeg overveje at studere i København fra næste år (2015), men da jeg er fra Midtjylland, og de fleste her vælger Aarhus, ved jeg ikke så meget om boligsituationen i København. Derudover har jeg ingen familie i København, som jeg kan bo hos eller spørge til råds.

Umiddelbart ser situationen rimelig grel ud ift. Aarhus (i hvert fald hvad angår Kollegiernes Kontors kollegier). Enten er kollegierne rimeligt dyre, i lang afstand fra midtbyen og universitetet, selvom der sikkert er masser af bus-, togforbindelser eller andet, eller også har de meget lange ventetider (eller reklamerer slet ikke med nogen).

Så jeg ved ikke rigtigt, om det er realistisk at regne med at kunne finde et rimeligt sted til næste år. Er det så slemt, som (jeg synes) det ser ud?


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

Ud over kollegieværelser er det også muligt at leje et privat værelse i Københavnsområdet. Priserne og kvaliteten varierer sikkert meget, men det er værd at tage med i betragtning.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. august 2014 af MaibritG

Du skal i hvert fald som minimum regne med det samme niveau boligmæssig i København, hvis ikke værre.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. august 2014 af Jerslev

#0: Aarhus har boliggaranti for nye studerende - jeg ved ikke, om Kbh har noget lignende.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. august 2014 af Mooncat (Slettet)

Jeg kommer selv fra Jylland, og flytter til København om ikke så længe for at studere. Sidste år i september skrev jeg mig på KKIK's venteliste, og i juni fik jeg så tildelt et kollegieværelse. Ellers kan jeg anbefale dig at skrive dig på ventelisten på findbolig.nu, der kan du også finde en del kollegieværelser til overkommelige priser :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. august 2014 af Hijsa

#4

Deler du bad/køkken med nogen i det kollegie?


Brugbart svar (0)

Svar #6
14. august 2014 af Mooncat (Slettet)

#5

Bad har jeg selv, men deler køkken med omkring 10 andre


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. maj 2018 af studieporto (Slettet)

Hejsa

Fandt du bolig? og hvordan?:-)


Skriv et svar til: Kollegier/bolig i København

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.