Biologi

Muskelgrupper

09. august 2014 af agentno47 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg har fået et spørgsmål om, hvor mange muskelgrupper der er i menneskekroppen. Jeg har ikke helt kunne finde et definitivt svar i nogle af mine bøger eller på internettet? Er der nogen der ved hvordan "muskelgrupper" skal defineres, og hvor mange der findes?

På forhånd tak,


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. august 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Det umiddelbare svar er at der findes 3 muskelgrupper -

Skeletmuskler

Hjertemusklen

De glatte muskler

- Er det sådan så du kan uddybe hvad spørgsmålet lyder ?

Der er mange grupper af muskler hvis du kigger på skeletmusklerne alene - rygmuskler, benmuskler, armmuskler, mavemuskler, brystmuskler.

Det er et meget bredt spørgsmål at svare på :)


Svar #2
09. august 2014 af agentno47 (Slettet)

Ja, det er lige præcis det der er problemet! Det er ikke specifikt nok. Spørgsmålet lyder simpelthen bare på, hvor mange muskelgrupper et menneske har i sin krop. Jeg tænker også umiddelbart på de tre forskellige muskeltyper, men jeg tænkte at der måske var nogle der havde et svar jeg lige havde overset. Tænker måske godt det kan være rygmuskler, mavemuskler etc. men jeg ved ikke om det bliver lidt for omfattende i forhold til, at det er meget tidligt i forløbet.


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. august 2014 af LubDub

(skelet)muskelgrupper helt overordet

-   Hovedet
-   Nakken
-   Torso (herunder ryggen, bryst, abdomen, bækkenet (latin: pelvis), perineum)
-   Overekstremiteten
-   Underekstremiteten

muskeltyper

-   Skeletmuskulatur
-   Glat muskulatur
-   Hjertemuskulatur


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Kardinalpunktet i spørgsmålet er, hvad antallet af muskler er i kroppen. Hvis man betrager quadriceps som en muskel, trapezius som en anden muskel, hjertet som en tredje muskel osv., er der præcis 639 muskler i menneskekroppen. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. august 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Men det er jo ikke grupper Snitten95.

Spørgsmålet lyder på grupper. Men god bonusinfo.


Brugbart svar (1)

Svar #6
09. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Efter min mening er spørgsmålet diffust, og derfor tror jeg, at spørgsmålet går på antallet af muskler og ikke antallet af muskelgrupper. Inddelingen af muskelgrupper ville være meget besværlig og tage lang tid, og det er ikke B-niveau-stof.  


Brugbart svar (0)

Svar #7
11. august 2014 af 123434

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #8
11. august 2014 af 123434

Slettet

Brugbart svar (2)

Svar #9
11. august 2014 af LubDub

#7 og #8 er totalt copy paste fra bogen Musklerne: Idræt C (iBog) - Systime.

Skriv i det mindste hvor du kopierer fra.

I kan læse svar #7 og #8 i  http://ibog.idraetc.systime.dk/index.php?id=89

Det er i øvrigt ikke første gang, at denne 'metode' benyttes af denne bruger for at fremstå som en lektiehjælper.


spørgsmålet er, hvor meget 123434 selv forstår af det, siden denne må kopiere direkte fra en bog


Brugbart svar (0)

Svar #10
11. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

Jeg er helt enig med LubDub i #9. Jeg har selv ved flere tidligere lejligheder henstillet til "123434" om at give links til de steder, hvor informationen kommer fra, i stedet for at kopiere store dele af internettets tekst. Det kan i øvrigt være forbundet med juridiske problemer, hvis man uhæmmet kopierer og publicerer tekst, der er beskyttet af en ophavsret. Det fremgår af linket i #9, at systimes tekster er underlagt en sådan Copyright.

--> "123434" . Når du, som i indlæggene i #7 og #8, skriver en længere tekst uden kildeangivelse, så angiver du stiltiende, at teksten er noget, du selv har skrevet og udformet ud fra viden, du er i besiddelse af. At udgive andres tekst som dit eget værk, kaldes plagiat, og det er en forseelse, hvorpå der ses strengt, både i skolen og de videregående uddannelsessteder, men også ude i samfundet.


Skriv et svar til: Muskelgrupper

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.