Studievejledning

HF uden 2. fremmed sprog

10. august 2014 af sandrasvensson (Slettet)
Jeg skal igang med en fuld HF her til August, og det under mig lidt at jeg ikke skal have 2. fremmed sprog. Jeg troede at det var et krav hvis man vil søge ind på en vidergåendeuddannelse? Men det er måske bar mig der har misforstået det?

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. august 2014 af 123434

Ved nogle uddannelse skal man have enten fransk, tysk eller spansk i gymnasiet, altså et 2.fremmedsprog, men det er som regel kun humanistiske uddannelser. 2.fremmedsprog er ikke et krav til en videregående uddannelse, kun nogle få. Hvis du vil læse til læge, psykolog, tandlæge, fysioterapeut, skolelærer, finansøkonom, fysiker, ingeniør og meget andet er 2.fremmedsporg ikke et krav.


Svar #2
10. august 2014 af sandrasvensson (Slettet)

Okay tak for det. Hvor henne kan man se om den vidergåendeuddannelse kan ønsker at komme ind på kræver 2. fremmed sprog? Når jeg kigger står der bar fuld HF. Når jeg så kigger på hvad det kræver at få en fuld HF, står der ikke 2. fremmed sprog, så kan jeg bar gå ud fra at det ikke er et krav?

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. august 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

#2,

har du kigget på http://www.ug.dk ? Der står kravene til langt de fleste (alle?) videregående uddanelser i Danmark.

Hilsen Lars


Svar #4
10. august 2014 af sandrasvensson (Slettet)

Ja det har jeg, og der står ikke noget ang. 2. fremmed sprog

Brugbart svar (0)

Svar #5
11. august 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Nu skriver du jo ikke hvilken uddannelse du ser på (og vi behøver jo heller ikke vide det), så hvis det ikke står der, så er det ikke et krav. Det er jo heller ikke alle uddannelser der kræver matematik.

Hilsen Lars


Svar #6
11. august 2014 af sandrasvensson (Slettet)

Undskyld, det gik lidt hurtigt. Men den uddannelse jeg har kigget på er designteknologen. Ved du om det kræver 2. fremmed sprog? På forhånd tak

Brugbart svar (0)

Svar #7
11. august 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

hej,

fra https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/designfagliveakademiuddannelser/designteknolog kan man læse at man kan optages på erhvervsakademiet med en bestået studentereksamen (stx, hhx, hf, m.fl.) og derudover har bestået matematik C og engelsk C. Altså ingen 2. fremmedsprog.

Hilsen Lars


Svar #8
11. august 2014 af sandrasvensson (Slettet)

Mange tak for hjælpen.

Skriv et svar til: HF uden 2. fremmed sprog

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.