Studievejledning

Jeg vil gerne melde mig syg til sygeeksamen - kan det lade sig gøre?

10. august 2014 af sura1991

Hej jeg går på Københavns universitet hvor jeg læser medicin. Jeg skal til sygeeksamen her på tirdag. Altså om 2 dage. Jeg har ikke mulighed for at møde op da jeg er blevet syg.

Så mit spørgsmål er om man kan melde sig syg til sygeeksamen på?

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. august 2014 af anonym000

Hvis det er noget som du ikke dør af foreløbigt; hvorfor ikke bare få det overstået ? :-)

Jeg havde lungebetændelse under mine tre skriftlige eksamener i gymnasiet.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. august 2014 af PSXL

Hvad fejler du? Jeg tror ikke, at det vil se særlig godt ud, hvis du melder dig syg igen.


Brugbart svar (1)

Svar #3
10. august 2014 af 123434

Ta' en panodil inden du skal op.


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. august 2014 af RachaelN (Slettet)

Du siger, du læser medicin, men det fremgår af dine indlæg, du her til juni har været til skriftlig dansk eksamen? 

Hvis det er på uni, kan du vel gøre, hvad der passer dig. (aflevere blankt og tage en reeksamen) Men jeg kender altså mange på uni, der har taget eksaminer selvom de var syge. En var så syg og flittig, at han dumpede på det. Men folk prøver da... 

Jeg må dog erkende, at jeg synes, det er lidt mærkværdigt, at du er syg igen, og at du allerede lyder "opgivende" når det kun er søndag, men det kan selvfølgelig være tilfældet. Så må du jo anskaffe dig en lægeerklæring :-)


Svar #5
10. august 2014 af sura1991

Jeg deler bruger med min hustru. Hun går på Hf og jeg på medicin studiet. Grundet til at jeg skrev hvilket studie er fordi der er forskellige regler for sygemeldninger på KU.

Jeg kan ikke risikere at dumpe min eksamen for andet forsøg pga sygedom. Skal bare vide om man kan melde sig syg til en sygeeksamen.


Brugbart svar (1)

Svar #6
11. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

#5

Hvis du er så syg, at du ved flere dage i forvejen, at du også vil være syg på eksamensdagen, skulle der vel ikke være nogen problemer forbundet med at opnå en lægeerklæring.

Jeg vil foreslå, at du opretter din egen bruger her på SP (det er helt gratis), så man undgår forvirringen ved, at folk ikke er, hvem de udgiver sig for at være.


Skriv et svar til: Jeg vil gerne melde mig syg til sygeeksamen - kan det lade sig gøre?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.