Tysk

Jeg søger gode tips og tricks i tysk

10. august 2014 af Pandalla (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej, jeg starter nu snart skolen igen i 8. klasse. Min skole har mange hektiske uger på året og lærerne kan ofte glemme at snakke med hinnanden, så ofte glemmer jeg det jeg lige har lært ugen efter.

Men jeg kunne godt tænke mig hvis nogen havde en god måde, at lære ting ind og at bagefter huske det. Vi har ofte 60 tyske ord pr uge, så nogle gode råd ville være godt.

Er der også nogle der kan forklare mig "kryds og bolle", da jeg bor i Sverige der de ikke arbejder med dette. 

Jeg har også problemer med genitiv og dativ, så det ville også være super hvis nogen ville være sød og forklare mig det.

På forhånd tak for svarene :D


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. august 2014 af Stygotius

Det kan jeg godt forklare dig, men det er svært at gøre det på internettet. Det er meget nemmere når man kan snakke sammen.

Pratar du både danska och svenska, eller bara svenska eller hur??


Svar #2
11. august 2014 af Pandalla (Slettet)

Jeg vil helst have det på skrift, ellers tak. Og ja, jeg er så heldig at have et extra sprog i begagen :D


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. august 2014 af Stygotius

-om du bodde i Danmark, kunde du ha haft privatlektioner; det kostar vanligtvis 150 DKK per timme hos mig, men det går nog också att genomföra det på Internet --även om det er lite besvärligare.. 


Svar #4
16. august 2014 af Pandalla (Slettet)

Tack, men jag har redan en tysklärare (mamma) här hemma, så det går nog ändå. Undrade bara om någon hade bra tips och tricks :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. august 2014 af Stygotius

Jo, men du måste förklara tips om vad..

Om du ger mig din mejladress, kan jag berätta om "kryds og bolle" och om satsanalys.

Det kostar inget. Du kan skriva på [email protected]


Skriv et svar til: Jeg søger gode tips og tricks i tysk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.