Programmering

Nyeste office grammatik retter-dårlig?

12. august 2014 af Hansihh (Slettet)

Hej har både den nyeste office pakke til mac, og har den nyeste office pakke til windows (365) begge er opdaterede, dog er grammatik/stavelse retteren dårlig i office, skyldes det at jeg mangler en extension? Eller er det microsofts skyld? Syntes det er mærkeligt at sådan en firma som microsoft ikke har styr på sådan noget....?


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. august 2014 af MaibritG

Egentlig burde du jo faktisk selv have styr på den slags frem for, at lade et skriveprogram gætte sig frem til den korrekte grammatiske løsning. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
12. august 2014 af Hansihh (Slettet)

Det er jeg fuldstændig klar over, men jeg har stadig høje forventninger til Microsoft..?


Brugbart svar (1)

Svar #3
12. august 2014 af MaibritG

I så fald skal du gøre op med om Microsoft skal leverer et produkt, der fejlretter dine tekster - med andre ord, en dansk, engelsk, tysk osv.-lærer, eller leverer et skriveprogram, der giver dig mulighed at opstille tekster med og uden grafik på en nem måde.

Det første, gør de i hvert fald ikke. Det samme gør Apples "Pages" eller de gratis office-pakker (OpenOffice) heller ikke. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. august 2014 af sinesin (Slettet)

Det er ikke kun din der er sådan. Jeg har selv KLAGET over det og specifikt snakket med producenterne osv. og desværre har de endnu ikke fået lavet en ordenlig dansk grammatik korrektur. Hvis du skal have fat i en med grammakontrol skal du have fat i Office 2007 eller 2010. De resterende og dem til Mac har ingen ordenlig grammakontrol og vil forløbig hellere ikke have en. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. august 2014 af MaibritG

Med al respekt, så er der ingen af Office-udgaverne, der har en god grammatisk korrektur, og jeg har som minimum været med siden Windows 1995.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Nyeste office grammatik retter-dårlig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.