Studievejledning

Hjælp!! Droppe gymnasiet!!?

13. august 2014 af ss123 (Slettet)
Hej alle

Jeg er lige startet på 1.g stx. Men har det problem at jeg mens de dage jeg har gået der, fundet ud af at gymnasiet slet ikke er noget for mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har altid villet uddanne mig som mediegrafiker. Hver morgen vågner jeg og har det dårligt og kan ikke spise noget. Og glæder mig bare til at komme hjem efter dagen er slut.

Er det en god ide at droppe ud og så uddanne mig som mediegrafiker i stedet eller tage det i mig og bruge året på at lære intet?

Please jeg har virkelig brug for et godt råd!

Brugbart svar (1)

Svar #1
13. august 2014 af ringmail (Slettet)

Helt klart droppe ud - det lyder som du ikke er indstillet på at gå på gym, og så giver det jo ingen mening. Hvis du bare vil have en eksamen, så tag HF - det er kortere og nemmere. 

- Man kan ikke bruge sit liv på at gå og have det dårligt :-)


Svar #2
13. august 2014 af ss123 (Slettet)

Tusind tak for svaret. Skal jeg så gå til en studievejleder og så ser hvad der sker?


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. august 2014 af Savior123 (Slettet)

Hun siger nok bare at du har begge mulighed. Altså at du selv bestemmer hvad du vil fortage dig. Som #1 også sige så synes jeg at du skal droppe ud for, hvis du allerede har det skidt, så går det slemt senere hen. Jeg synes du skal gøre det der gøre dig glad og arbejde med noget der gøre at du står op glad og ikke vil hjem igen ;)


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. august 2014 af DrProfEvil (Slettet)

Hej

Det lyder som en trist situation du er i :/

Det som du skal huske på, er at du altid kan få en ungdomsuddannelse. Du kan måske ikke komme ind på den 3 årige STX, som du er inde på nu, men du kan komme ind på et studenterkursus eller en hf.

Selv vil jeg aldrig direkte opfordre folk til at droppe ud af deres ungdomsuddannelse, da jeg mener samfundet efterhånden kræver at man har en sådan, med al den konkurrence der er nu. Men dit helbred er vigtigere, og jeg synes derfor at du skal snakke med dine forældre om hvordan du har det, og så finde en løsning med dem. En løsning kan være at gå i lære, eller se om du kan få et ufaglært arbejde (i et supermarked eller lign.).

Når du så føler dig parat, kan du vende tilbage til skolen, og gå efter din drøm som mediegrafiker.
Et råd jeg vil give dig med på vejen, er ikke at etablere dig for meget, det vil sige at du ikke skal købe dig en bil, dyr bolig og alt det der, når du når den alder. Grunden til det er, at det kun gør det så meget sværere at starte igen, da du så har dyre udgifter som du skal passe mens du studerer på en SU.

MVH.

Skriv et svar til: Hjælp!! Droppe gymnasiet!!?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.