Andre fag

VUC - SU?

13. august 2014 af piabing (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej.

Jeg ønsker at læse kemi op fra 0-B på VUC deltid 1/2 år aften.  Undervisningen foregår torsdag, lørdag og søndag og i alt 16 timer om ugen. Jeg vil derfor høre, om det er muligt at søge SU?

Jeg er nemlig lige flyttet hjemmefra. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
13. august 2014 af MaibritG

SU
HF-enkeltfag giver ret til SU hvis du opfylder betingelserne. Du skal have min. 23 lektioner om ugen (dog kun 17 timer, hvis du er enlig forsørger med barn eller børn under syv år).

KILDE: http://vuc.dk/uddannelserfag/hf-enkeltfag/frister-og-su/. Så umiddelbart har du for lidt timer til at kunne få SU.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. august 2014 af Hijsa

Hvis du kun har 16 timer så har du ikke nok til su, desværre. Du kan evt. tage et eller andet andet fag oveni, som du ikke skal bruge til noget som sådan, dermed får du nok timer til su.


Svar #3
13. august 2014 af piabing (Slettet)

Jamen, det nemlig ikke hf-enkeltfag det jeg skal tage, men noget der hedder gymnasial Supplering (GSK). 


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. august 2014 af Andersen11 (Slettet)


Svar #5
13. august 2014 af piabing (Slettet)

er stadig i tvivl. der står på en anden side, at for at få su skal ma minimum have 16 timer om ugen. 


Svar #6
13. august 2014 af piabing (Slettet)

http://www.gsdanmark.dk/index.php?menu=faq


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

#5

Her er hvad SU selv skriver, jvf. linket i #4

SU til gymnasial supplering

Hvis du skal supplere din gymnasiale uddannelse med et bestemt fag eller niveau for at kunne blive optaget på en videregående uddannelse, kan du få SU til det, hvis du bliver optaget gennem gsdanmark.dk, og hvis faget er tilrettelagt som kort og intensivt.

Kort og intensivt betyder, at du kun kan få én måneds SU til et fag eller et niveau, og du kan kun få SU i undervisningsperioden. Fag med mere en 100 timers undervisning (typisk A og B-niveauer) vil give en ekstra måneds SU.

Du kan ikke få SU til eksamenensmåneden.

Kontakt det uddannelsesisted du er tilbudt at følge et GSK på. Her kan du høre nærmere om den konkrete tilrettelæggelse og om du kan modtage SU til den planlagte supplering. 


Svar #8
14. august 2014 af piabing (Slettet)

Det har jeg også læst. Men så står der på det link her: 

http://www.gsdanmark.dk/index.php?menu=faq

at man kan få su, hvis man har min. 16 timer om ugen?

Derfor er jeg lidt forvirret. 


Svar #9
14. august 2014 af piabing (Slettet)

Faget jeg tager om er jo fra 0-B så derfor er det 1/2 år med 16 timer om ugen 


Brugbart svar (0)

Svar #10
14. august 2014 af MaibritG

Du tager jo ikke et turbokursus, så derfor gælder reglen om 23 timer i ugen for dig ligesom for dem, der tager det som HF-enkeltfag,
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #11
14. august 2014 af piabing (Slettet)

så jeg skal have 23 timer på deltid? 


Brugbart svar (0)

Svar #12
14. august 2014 af swampendk (Slettet)

Min kæreste starter på videregående her til vinter, så indtil da tager hun spansk-b halvårligt(20 timer - vi har dog et barn) - også på VUC. Hun fik at vide at SU-styrelses var meget strenge med om man havde nok timer(min 23, el. 17 for dem med børn). Om det er deltid,heltid,fjernundervisning,gsk,stk eller vuc er ligemeget, så vidt jeg har forstået.


Svar #13
15. august 2014 af piabing (Slettet)

super.

Tak for svar


Skriv et svar til: VUC - SU?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.