Engelsk

Fejlsætninger hjælp!!!!

14. august 2014 af LineH12 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle søde mennesker :)
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.

Er der please nogle af jer der kan hjælpe mig med at finde fejl i disse sætninger. Det vil være en stor taknemmelighed. Jeg har fundet fejl i 3 af dem, men er virkelig usikker.Har siddet med dem i lang tid:D 

1. The mountain's top couldn't be seen from their fantastic balcony. 

Skal der stå been istedet for be?

2. After a hour we decided to leave them in the woods and drive home to our parents' house.

3. After having struggled for two weeks, I met my boyfriend's dad, that was quite nice actually.

Skal der stå who istedet for that?

4. The neighbours, whose house I borrowed last week, was prepared for a night without any sleep at all. 

5. The internet could be a perfect way to learn about history and politics, but there are things there are more important to young Americans. 

6. Have you seen the money? They are normally on the table in the living-room. 

7. Have you ever thought about that we might not be able to enjoy each other's company in the future? 

Skal der stå may istedet for might?  
Eller skal der ikke stå the før future? 

8. Have you ever swam across that lake during the summer? 

Skal der stå swum stedet for swam?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. august 2014 af sts11 (Slettet)

2. After an hour we decided to leave them in the woods and drive home to our parents' house.

4. The neighbours, whose house I borrowed last week, were prepared for a night without any sleep at all. 

:) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. august 2014 af Stygotius

Studieportalen fungerer ikke sådan at andre skal lave ens arbejde for en.

Det vil du heller ikke lære en pind af.


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. august 2014 af exatb

6 Money er ental. Normally it is on...

7 "Fremtiden" hedder ganske rigtigt "the future". Might er udmærket til at udtrykke konjunktiv. Tror ikke about må stå før that. I stedet "about the fact that" eller "have you ever considered that.."

8 Tror der skal stå swum, idet der spørges om du har svømmet. Eller man kunne skrive did you ever swim.


Brugbart svar (1)

Svar #4
15. august 2014 af exatb

Man kan ikke sige at sp fungerer på en bestemt måde. Nogle giver kun hints, andre serverer færdige løsninger. Begge dele kan man lære af, hvis man har den rette indstilling. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. august 2014 af Stygotius

Jo, man kan. Studieportalen er ikke beregnet til hverken snyd eller til at få andre til at gøre det arbejde man ikke selv gider. Den er først og fremmest et forum for hjælp til selvhjælp.

Man kan få hjælp til at løse  problemer så man  bliver i stand til selv at lave tingene , men man kan ikke blot hælde sine opgaver i hovedet på andre. Det er en banlig holdning at tro det. Det samme er det at bede andre om at hvidvaske en tekst så man kan aflevere den fejlfri.

Studieportalen er ikke en gratis vaskemaskine.


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. august 2014 af ping317 (Slettet)

svar kommer i bunden på sætningerne, men først og fremmest: Kære Stygotius, spar os fra dit selvhjælps opkast. Jeg er helt enig i, at man skal gøre noget selv, og man får ikke noget ud af det, hvor en anden bare laver ens lektier, men hjælp til selvhjælp indebære at man rent faktisk hjælper. Jeg tror  stærkt på, at hvis man ikke har noget konstruktivt at sige, vil verden være et meget bedre sted hvis man bare holdt sin mund. Det studieportalen kan, er, at være med til at ligestille den generelle problemstilling i vores fantastiske velfærdssamfund, at nogen ikke har de samme muligheder for at få hjælp hjemmefra. Det er på ingen måde fair overfor den der spørger om hjælp at du bare kommer men en masse nonsens uden nogen hjemmel, og derudover ikke ulejliger dig med at hjælpe.

hjælp til selvhjælp til dem du ikke har fået hjælp med :) .. 1) nej, fejlen ligger i tid vil jeg tro.3) sidste bisætning, "that"+ordstilling. 5) "there" 6) "They are" 8) "swam"


Brugbart svar (0)

Svar #7
15. august 2014 af Stygotius

ping317,.

Der er ingen grund til at væe grov og uforskammet.

Desuden er dine formuleringer så kaotiske at de ikke er til at forstå.  ".......være med til at ligestille den generelle problemstilling i vores fantastiske velfærdssamfund"  ????

1.  Det skal være "the top of the mountain"

3. "that" bruges kun i bestemmende relativsætninger (og denne er det ikke). Man ville her bruge "who". Ordstillingen er der ikke noget galt med.

5.  Det relative pronomen skal her være "which" i stedet for det sidste "there".

8.  Der skal stå "swum" i stedet for "swam"

Mon denne "ping317" tror at dette gør spørgeren i stand til selv at lave det hele rigtigt næste gang og at forstå hvorfor de ting der er blevet rettet, var forkerte ??

Naturligvis er hjælp til selvhjælp den eneste måde en spørger virkelig bliver hjulpet på, -dvs- gjort i stand til selv at gøre tingene rigtigt den næste gang.

Studieportalen er ikke til for at andre skal løse ens opgaver for en, men for at man kan få hjælp til selv at løse dem.

Man må præsentere et konkret problem og stille et specifikt spørgsmål, .-ikke bare sige: "Hvem kan lave dette her for mig?"


Skriv et svar til: Fejlsætninger hjælp!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.