Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!

15. august 2014 af Juliedoffersen (Slettet)

Jeg skal skrive SRP nu her til december, men er helt på bar bund med hensyn til emne. Jeg tænker at fagene enten skal være Engelsk A, Historie A eller Engelsk A, Psykologi B. Hvis der er nogle andre der har gode kombinationer af fag må de meget gerne komme med et bud. 

Jeg tænker det skal være noget interessant, som har haft en kæmpe betydning for mennesker. Apartheid og Holocaust bliver måske bare lidt for originale - eller ej? 

Jeg vil også meget gerne være super glad for, hvis nogle har et forslag til matrialer til nogle forskellige emner osv.

V.h. Julie 


Brugbart svar (1)

Svar #1
15. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Om et emne er originalt eller ej er sådan set lige meget, hvis bare du formår at gøre det til en interessant opgave, som laver op til de faglige forventninger. Det er dog altid godt at have lagt et bemærkelsesværdigt godt stykke arbejde i opgaven som fx at have interviewet nogle personer, der er relevante at have interviewet i forbindelse med dit projekt og finde nogle kilder, som både lærer og censor ikke umiddelbart kender til. Ellers lyder det som nogle spændende emner :)

Svar #2
15. august 2014 af Juliedoffersen (Slettet)

Tusind tak for det hurtige svar. Det gav lidt at tænke over :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. august 2014 af Gulle17 (Slettet)

Ved ikke, om du stadig ønsker inspiration, men jeg tager mig friheden at skrive alligevel;
engelsk - historie:
- den amerikanske borgerkrig, kønsroller, kvindekampen, USA som supermagt (evt. Med samfundsfag i stedet for historie), krigene i Vietnam, Irak eller Afghanistan, social ulighed (evt. Med samfundsfag i stedet for historie), Kvinders rettigheder i Indien, 1920ernes USA.

Engelsk - psykologi:
- psykiske sygdomme og behandling, kønsroller, seriemordere, identitetsdannelse, psykopati, integration (evt. Med samfundsfag), læring og uddannelsessystem, terrorisme,

Andre kombinationer: engelsk -dansk om oversættelsesstrategier og -problematikker, Engelsk - biologi om fedme eller en eller anden sygdom, engelsk - andet sprogfag om en selvsagt litterær periode.

Håber det hjalp lidt :)

Svar #4
17. august 2014 af Juliedoffersen (Slettet)

Søger alt det inspiration jeg nu kan få, tak for svaret :-) 


Skriv et svar til: Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.