Engelsk

short text opgave skal bruge lidt rettelak..?

16. august 2014 af chrissyepp (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej :-)

jeg er ved at skrive en kort tekst med mange fremmedord, jeg tror jeg det er gået ret godt, men jeg ville være

meget taknemmelig hvis nogen kunde tjekke efter en ekstra gang for mig!

"Cucumber Bones is an exhibition based on our predilection for attributing human characteristics to objects.

Similarly to when we recognize features or faces in pebbles or a cloud formation, we keep insisting on incorporating human characteristics in the design of our everyday appliances often using cute and emotive anthropomorphisms to counteract their inanimate properties. This wish seemingly opposes the contemporary human self-image that is migrating towards a more clinical, technological state of being.

Cucumber Bones features a group of works that in different ways explore forms of anthropomorphisms and their inherent connection to notions of nature-culture. In function and gesture these work oscillates between human and artificial, between utility and fog.

In medias such as animation, sculpture, assemblage, text and installation the artists give inanimate objects human features dealing with the foolish, tabooed and sometimes banally humane in being human.

This exhibition emerges from these diverse conceptions of the humane, dealing both with physical and aesthetic characteristics within that range of (pseudo)bodily elements that we have become so invested in technically bridging."

Venligst

chriss :-)

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. august 2014 af Stygotius

1.  Det hedder "tekstopgave", -ikke "text opgave.

2.  En opgave som denne må du bede et bureau om at at løse. Det koster normalt ca. 700 kr. pr. A-4side. 


Svar #2
16. august 2014 af chrissyepp (Slettet)

"short text" som i engelsk og "opgave" som på Dansk.

:-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. august 2014 af Stygotius

?????????

Skulle det være valbydanglish eller makaronisprog ?


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. august 2014 af rakijovic

Hvornår er de nordiske sprog, herunder dansk, i øvr. begyndt at skrive demonymer og sprognavne med stort?

Som jeg altid siger: man lærer kun et fremmedsprog så godt som man taler sit modersmål. Når det halter så gevaldigt med det helt grundlæggende danske, virker det som spild af allesammens tid at rode sig ud i en pseudoakademisk tekst med tilhørende flotte tyvekronersord.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: short text opgave skal bruge lidt rettelak..?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.