Studievalg og videregående studie

Engelsk på uni

18. august 2014 af beli96 (Slettet)

Hej SU

Jeg går på mit sidste år i gymnasiet, og i 2.g dykkede mit gennemsnit gevaldigt ned, både pga. dovenskab og personlige problemer, som også har resulteret i en dumpet eksamen i fysik. For at studere engelsk på KU er gennemsnittet på 7,2 og mit er lige pt. på 5,6. Påvirker den dumpet eksamen min chance for at komme ind? Og jeg ville gerne høre om der var nogle der allerede går på uddannelsen som kunne give nogle gode tips, osv.

Mvh.


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. august 2014 af BadBoyBard (Slettet)

beli96,

Det kan ske. Man møder modgang igenem hele ens liv. Reflekter og se, hvad du skal gøre bedre og gør det så. Giv den en skalle i 3.G, snak med dine lærer og fortæl dem, om dine uheldige episoder, så de kan give dig en ny chance. Så skal det nok altsammen gå. 

Mht. KU, så er det udelukkende snit, som de ser på, når det kommer til optagelse. En dumpet eksamen betyder ikke særlig meget, hvis dine årskarakterer og dit samlede snit er godt (nok). Hvis det er i udlandet, du vil læse, så skriv det i dit application essay/personal statement, og så skal det nok gå. 

Jeg dumpede selv Mat A eksamen i 3.G på STX, men kom ind på alle de steder jeg søgte ind på og læser nu på et toprangeret amerikansk universitet. 

Besvarer dette dit spørgsmål?

Bard


Svar #2
18. august 2014 af beli96 (Slettet)

#1 Tusind tak for dit svar Bard, det gav mig virkelig viljestyrke til at kunne klare det bedre her i 3.g. Ja, det besvarer mit spørgsmål, tusind tak for dit svar, det har givet mig indsigt og ro:) Hvad er det for et amerikansk universitet du læser på, hvis jeg må spørge? 

Beli96


Skriv et svar til: Engelsk på uni

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.