Generelt

generlt spørgersmål om uddannelse

20. august 2014 af mani1234 (Slettet)

hej

Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og hvad jeg kan lide. Men jeg vil også gerne vide hvad i byder på, som måske kunne hjælpe lidt på det.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. august 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

der er mange muligheder, det kunne eksempelvis være en lærlingeuddannelse, SOSU eller lignende. Måske du kunne tænke dig et job inden for forsvaret eller politiet. Måske vil du gerne værer kok eller have din egen restaurant? Hvis du "vil", på universitetet, så er der jo humanistiske fag, sprog eksempelvis, hvortil der ikke kræves noget videre inden for matematik og fysik.

Men det er alt sammen lige meget, for: Hvad vil du gerne arbejde med? Det er det vigtigste spørgsmål, når du så har fundet ud af det, så kan du begynde at se på hvilke uddannelser der måske leder derhen.

Først: Find ud af hvad der interesserer dig.

Hilsen Lars


Svar #2
20. august 2014 af mani1234 (Slettet)

Jeg kan godt lide it/teknologi jeg tænker på ingeniør... Der findes jo mange slags... Skal man være godt til matematik og fysik der?

Brugbart svar (0)

Svar #3
20. august 2014 af MaibritG

Det kommer helt an på hvad du definerer som "høje uddannelser"? Taler vi her om universitetsuddannelser, så kommer du ikke uden om en tur i gymnasiet og som minimum matematik på C-niveau og et andet naturvidenskabeligt fag på B-niveau (fysik B, biologi B eller naturgeografi), hvis det drejer sig om STX, mens du kan slippe for det naturvidenskabelige fag på HHX, som erstattes med økonomiske fag i stedet for. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
20. august 2014 af mani1234 (Slettet)

Hvad kan man blive med en hhx gymnasial uddannelse.. Jeg ved i hvertfald advokat sosu...

Brugbart svar (0)

Svar #5
20. august 2014 af MaibritG

Jeg kan godt lide it/teknologi jeg tænker på ingeniør... Der findes jo mange slags... Skal man være godt til matematik og fysik der?

Ingeniørerne kræver som mininimum matematik på A-niveau og fysik på B-niveau. Det gælder også for IT- og designingeniørerne.

Hvad kan man blive med en hhx gymnasial uddannelse.. Jeg ved i hvertfald advokat sosu...

HHX åbner døren for en lang række mellem- og videregående uddannelser afhængig af hvilke fag og niveauer, du har. Advokat og SOSU er meget forskellige fra hinanden, da den ene kræver en bachelor + kandidat i jura, mens SOSU blot kræver en 9.klasse. Jeg tror du skal finde ud af hvad der helt præcist interessere dig. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. august 2014 af peter lind

#2 Ingeniør kræver matematik, så det dur ikke


Skriv et svar til: generlt spørgersmål om uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.