Andre fag

Hvornår får man SU, hvis man starter på en videregående uddannelse i midten af August?

20. august 2014 af Sangi (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej 

Jeg sidder i en fortvivlet situation, hvor jeg ikke ved hvornår jeg får min SU. Jeg har startet på min uddannelse d. 20 august 2014(idag), men har fået en meddelselse fra SU-styrelsen at min uddannelse først begynder fra d. 14 septemter betyder det så jeg får min SU d. 1. September(da d. 31 august ligger i en weekend)? eller hvordan hænger det sammen?

mvh 

fortvivlet pige


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. august 2014 af MaibritG

Uddannelsen begynder efter den 20.

Hvis din uddannelse begynder efter den 20. i en måned, kan du tidligst få SU fra måneden efter.

Sådan skriver SU.dk omkring deres tidsfrister, men jeg er lidt uklar om hvornår din uddannelse starter. Du skriver at du er startet i dag; er det et introforløb eller er det reel studietid? Ofte starter de videregående uddannelser først den 1. september hvorfor, at du først får SU i september (ca. udbetalt pr. 29-08 eller pr. 01-09)

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
21. august 2014 af Sangi (Slettet)

Ja det er introforløb. Jeg starter med studiet på mandag den 25. August

Svar #3
21. august 2014 af Sangi (Slettet)

Naboscience bachelor

Brugbart svar (0)

Svar #4
21. august 2014 af MaibritG

Jamen så får du først din SU her til september, da din uddannelse begynder efter den 20. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Hvornår får man SU, hvis man starter på en videregående uddannelse i midten af August?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.