Biologi

Celle-indholdelse?

20. august 2014 af Hansihh (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej har en svær opgave, jeg skulle have løst, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det, har prøvet at google det men det er slet ikke på mit niveau, altså ikke forståeligt, skal læse dette dokument (vedhæftet fil), kan nemlig ikke forstå de fagord der benyttes her, venligst forklar dem. Jeg skal udfra dette fil kunne besvare/fylde disse opgaver (vedhæftet fil 2), håber der er nogen der har forstand på det, tak.


Svar #1
20. august 2014 af Hansihh (Slettet)

Her er vedhæftet fil nr. 2 (opgave)

Vedhæftet fil:Opgave i cellen.doc

Brugbart svar (0)

Svar #2
20. august 2014 af JEEJ2008

I må have haft noget mere i undervisningen om celler? De tilhørende spørgsmål kan ej besvares med det læsemateriale der foreligger. :)


Svar #3
20. august 2014 af Hansihh (Slettet)

Jaa det jo det, læren mente at man selv skulle finde ud af betydningerne af de fagord der benyttes, også mente hun at man godt kunne lave opgaven vha dem (altså det første side) i den 2. fil


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. august 2014 af JEEJ2008

Den første side kan heller ikke løses vha. af læsematerialet, men kan hurtigt findes på nettet. Det er nok noget du lige skal have styr på for det er ret basal viden i biologi :)


Svar #5
21. august 2014 af Hansihh (Slettet)

#4 Du skal altså tænke på at jeg lige er startet på c niveau, dvs jeg ikke har haft mange lektioner indtil videre, du skriver som om det er slet ikke svært for dig, så forklar fagordene...

Brugbart svar (0)

Svar #6
21. august 2014 af JEEJ2008

Jamen det er C-niv. stof at vide cellens forskellige bestanddele ... hvad er det f.eks for nogle ord du især har svært ved mon ? :)


Svar #7
21. august 2014 af Hansihh (Slettet)

Kan du forklar mig, opbygningen af en membran, og hvad bruger cellen den til?


Brugbart svar (0)

Svar #8
21. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

#7

Det er jo netop forklaret i det første dokument du har vedlagt i #0. Der er vedlagt tegninger til at underbygge forklaringerne. De fleste af begreberne er forklaret i selve teksten.


Brugbart svar (0)

Svar #9
21. august 2014 af JEEJ2008

#8 - med alt respekt - ser vi på de samme filer? Teksten nævner intet om de forskellige organeller(?) som trådstarter skal svare på.

#7 Opbygningen af membranen er dog beskrevet i materialet, som #8 rigtigt skriver, men du skrev at du skulle svare på sp. side 1 i det du har vedhæftet der handler om cellens organeller så vidt jeg kan se(?) - så hvad er din opgave helt præcist?


Brugbart svar (0)

Svar #10
21. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

#9

Mit svar i #8 knyttede sig specifikt til spørgsmålet i #7, hvor der nu spørges om opbygningen af en menbran, og hvad cellen bruger den til. Det er alt sammen beskrevet i det vedlagte dokument.


Skriv et svar til: Celle-indholdelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.