Studievalg og videregående studie

Naturvidenskab med triple A

21. august 2014 af Pizzaglad

Hej, jeg er lige blevet 1.g'er på STX og har valgt en naturvidenskablig linje med matematik på A og fysik, kemi på B. 

Jeg er rigtig glad for fysik og kemi, og jeg har fået af vide af vores tutorere at der er visse fordele ved at vælge disse tre ovennævnte fag på A-niveau (bortset fra de mange afleveringer). Men nu er jeg i tvivl og kunne godt bruge ligt hjælp til at bestemme mig om jeg skal skifte linje. Hvor meget hårdere er det at vælge triple A end mat A og fys, ke B?

På forhånd tak :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Langt hårdere. Der er markant mere skriftligt arbejde i et A-niveaufag end i et B-niveaufag. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
21. august 2014 af Therk

Hvis dit eneste problem er at skulle bruge mere tid, kan jeg ikke engang se problemet. Du bliver mere uddannet og bedre stillet mht. dine fremtidsmuligheder. Jeg siger: Go for it!


Svar #3
21. august 2014 af Pizzaglad

Ok, tak :)


Brugbart svar (1)

Svar #4
21. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Men pas alligevel på for du skal kun tænke på dit gennemsnit. Det er billetten til de videregående uddannelser. Hvis ikke du er på i ALLE fag kan du nemt få ødelagt din drøm. 5 A-fag tager meget tid OG energi

Skriv et svar til: Naturvidenskab med triple A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.