International økonomi

Erhvervsstruktur i Tyskland og Danmark

23. august 2014 af Stats - Niveau: B-niveau

Nu har jeg ledt i 2 dage, og kan intet finde om erhvervsstrukturen for Tyskland... For Danmark er der kun få data. Er der nogen herinde på SP som kan hjælpe mig i form af, links, sites, eller bøger der kunne være relevante..

PS, vil gerne have tal

Mvh. Smatty


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. august 2014 af DavidJac

http://www.hha.dk/nat/nwn/ha/2001_02/bokkap10.pdf


Svar #2
23. august 2014 af Stats

Tusind tak. Har du også et link til Tysklands erhversstruktur :)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. august 2014 af DavidJac

https://www-03.ibm.com/financing/pdf/de/Offenlegungspflichten_der_IBM_Deutschland_Kreditbank_GmbH.pdf

Bedste jeg kunne finde


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. september 2014 af 123434

Erhvervsstrukturen angiver, hvor stor en andel af de forskellige brancher og erhverv udgør af den samlede økonomi i et land

i U-landene er det stort set de primære erhverv, f.eks. landbrug, minedrift eller fiskeri, som folk beskæftiger sig med.

Når landet er i gang med en industrialisering, vil andelen af befolkningen, som arbejder i de sekundære erhverv(erhverv, hvor man bearbejder råstoffer f.eks. fabriksarbejde)

I et vidensamfund er der flest folk ansat i de teritære erhverv(der udøves en service f.eks. ingeniør, læge, psykolog, tandlæge, frisør, tjener, kontoransat, lærer osv.)

Tyskland er lige som Danmark et videnssamfund og har flest ansat i de teritære erhverv.

Tyskland og Danmark er begge meget rige lande i forhold til f.eks det afrikanske kontinent. Når folk bliver rigere vil de begynde at efterspørge andre vare end tidligere. Der opstår f.eks. et behov for at få en kropsmassage, som måske ikke før var nødvendig. Dette har b.la. medvirket til, at de teritære erhverv har vokset sig så store samt, at der er opstået en underholdningsbranche.


Skriv et svar til: Erhvervsstruktur i Tyskland og Danmark

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.