Studievejledning

PC???

24. august 2014 af Savior123 (Slettet)

Hej folkens, 

jeg sidder her og skal til at købe en ny bærbar, da min tidligere bærbar svigtede. Jeg står mellem valget af MacBook Pro 13.3", Asus Zenbook eller en helt trejde som i mener er bedre. Computeren skal bruges til studiet dvs. at tastaturet samt styrken er relevant. Håber der sidder nogle IT-eksperter eller folk der har ejet en af disse pc før, der kan hjælpe mig. 

På forhånd tak.


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. august 2014 af LeonhardEuler

Uden tvivl en Macbook Air da den slår konkurrenterne både i brugervenlighed, batteritid, vægt samt performance   -   med undtagelse af Macbook Pro (dens svaghed ligger i batteritid)


Brugbart svar (2)

Svar #2
24. august 2014 af MaibritG

Valget af computer afhænger helt af hvad du skal bruge den til. Du nævner studiebrug, men du angiver ikke hvilket studie. På Studieportalen har du dog angivet at du går på HTX hvorfor, at en MacBook ikke er ideel, da mange af HTX-programmerne (MathCAD) ikke er OS X-kompatible. Dertil kan man ofte få en langt bedre (specifikationsmæssig) og billigere Windows-baseret PC. Så kan du jo eventuelt investere i en MacBook når du skal på universitetet eller en anden videregående uddannelse (afhængig af hvilket studie/retning, du gerne vil).

Selv hælder jeg til MacBooken (og Apples produkter), men det er fordi, at det fungerer for mig - også i en uddannelsesmæssig sammenhæng. Med andre ord: Man skal ikke bare købe en MacBook fordi at det er et "designmæssigt vidunder".

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
24. august 2014 af Savior123 (Slettet)

Okay så Asus (windows) er egnet til HTX og MacBook til STX? Har nemlig også hørt at Mac ikke kan installere visse programmer, som man kommer til at bruge i gymnasiet. 


Svar #4
24. august 2014 af Savior123 (Slettet)

#1 Min mor har en Macbook ( hun er læge), men jeg tvivler på om den er stærk nok til at bruges i gymnaiset.


Brugbart svar (2)

Svar #5
24. august 2014 af MaibritG

#3,4 Om STX har programmer, som ikke er OS X-kompatibel skal jeg ikke kunne sige, men HTX har i hvert fald. Jeg bruger udelukkende min MacBook (PRO på universitetet og en ældre COMBO på HTX), og de kan/kunne fint klare det, men hvorfor ikke købe noget, der er mere ideelt og ofte til en langt lavere pris.

I mine øjne skal det ikke være Mac for enhver pris.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #6
24. august 2014 af Savior123 (Slettet)

Okay så går jeg med Asus. Nu ligger valget mellem en HP Envy 15: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HP15J118SO/hp-envy-15-j118so-15-6-barbar-computer

eller en Asus Zenbook UX32VD. 


Brugbart svar (1)

Svar #7
25. august 2014 af Egofaciens

Du kan bare købe parallels til din MAC, så fungerer den både som mac og som en windows com, mener jeg.. 

Best of both worlds :) 


Svar #8
26. august 2014 af Savior123 (Slettet)

Hej #7. Fik købt en ny pc... windows 8.1 systemet :) Men ellers tusind tak for rådet. Det gælder jer alle sammen!


Skriv et svar til: PC???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.