Dansk

Essay på 1000-2000 ord

25. august 2014 af EsFutte - Niveau: 10. klasse

Hej alle sammen

jeg skal skrive et essay på 1000 til 2000 ord jeg har allerede skrevet de 606 ord og nu er jeg gået helt i stå.. mit essay handler om Danskheden i Danmark men jeg kan bare ikke komme videre og det skal afleveres på onsdag så det ville være dejligt med lidt inspiration :D
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. august 2014 af OnceUponATime

Prøv at nævne, hvad du er kommet ind på til at starte med.. Så kunne det være, at vi kunne kommer med noget videre inspiration eller uddybning :)

Du kunne bl.a. diskutere sådan nogle holdninger som Pia K går rundt og har, og hendes forklaring på hvad danskhed er?

Du kunne komme ind på de ting der symbolisere Danmark i den globaliserede verden? - Det kunne være den grimme ælling, den lille havfrue og vindmøllerne! - altså ting, resten af verden kan genkende Danmark, og alene Danmark, for :D


Svar #2
25. august 2014 af EsFutte

Jeg har skrevet noget om

Hvad det egentlig vil sige at være dansker

Hvad DF's gholdninger er til Danskhed

Hvornår er man rigtig dansk

Hvem bestemmer hvad der er dansk

Er adoptivbørn danske

Findes der nogle symboler på Danskhed

HVad kende tegner Danmark

det er hvad jeg har skrevet om indtil videre


Brugbart svar (1)

Svar #3
25. august 2014 af Ganymedes

Du kunne også debattere, hvad "danskheden" betyder for dig. Samtidig med at du kommer ind på det moderne Danmark (eksempelvis Yahya Hassan) vs. det gamle Danmark (nationalstatens opståen ville være meget aktuel).


Brugbart svar (1)

Svar #4
25. august 2014 af OnceUponATime

Du kunne vel også komme ind på om danskheden findes? Det er jo en globaliseret verden vi lever i, hvor det sjældent ses, at folk har holdt deres rødder "rene"..

Er alle borgere i Danmark danske? Udgør f.eks. muslimerne, jøderne og kristne indvandre en del af Danmark? Eller er Danmark forbeholdt de mennesker der har levet her i generationer?


Skriv et svar til: Essay på 1000-2000 ord

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.